Gå til innhold

te


spindel med spire :)

Anbefalte innlegg

heisann!

 

Jeg holder på å kutte ut røyken, (fant ut i forrigårs at jeg var gravid), og sitter derfor og drikker te konstant itedenfor.. Men det jeg kom til å tenke på var jo at det blir jo endel sukker i løpet av en dag, er det noe spesielt sunt? Spiser ikke noe særlig godteri eller så mye annet sukker, men kan det være skadelig for fosteret med mye sukker, eller er det bare verst for meg selv?

 

Eller har dere noen andre forslag til hva jeg kan drikke/spise istedenfor å røyke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer med baby i magen!!

Så bra at du klarer å kutte ut røyken, du gjør mye for babyen din med å kutte ut den!!!

Tror ikke sukker nødvendigvis er skadelig for barnet, men te innholder koffein og det skal man helst ikke ha for mye av. Husker ikke hvor mange kopper det er anbefalt å maks drikke, men gå inn på mattilsynets hjemme sider og les om det om står for gravide (spesielle grupper) Tror det står noe om det der.

 

Veldig mange spiser jo mye godterier når de skal slutte å røyke. Jeg sluttet for fire fem år siden og da tygget jeg mye tygge gummi og spiste pastiller. Men ellers har jeg ikke så mange tips. Kanskje drikke farris ol hvis du liker det?

 

Uansett masse lykke til med å slutte å røyke. Vet at det ikke er lett, men husk at du gjør det for det lille vidunderet som er inni magen din!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe frukt-te på helsekosten som ikke inneholder koffein. Du kan jo variere med en dæsj honning i isteden. Det er jo litt sunnere. Peppermynte-te f.eks kan jeg fint drikke uten sukker.

 

Du kan jo gomle litt pastiller og tyggis og, men de inneholder jo enten sukker eller søtstoff, og det er jo ikke så bra i store mengder.

 

Du får heller variere litt. Alt med måte, selv om det ikke elltid er lett når man er gravid og sugen på noe spesielt. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, er det koffein i teen? hmm.. det var jeg ikke klar over, eller jo kasnkje, men har vel glemt det. Kanskje derfor det fungerer så greit med te da, at koffeinet tar litt over for nikotinsuget på en måte.. hmm..

da vil det jo ikke hjelpe med koffeinfri te. og kaffe er jo utelukka seff. blaah, nei dette blir vanskelig!

 

har sikkert drukket åtte kopper te dagen de siste to dagene, men må vel kutte ned på det også da.. gagh, så "vanskelig" det skal være å være gravid da! hehe, men skal ikke klage, har jo ønska meg dette!! :)

farris liker jeg ikke, og saft og vann og sånt blir liksom ikke det samme!

 

flere forslag anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm, er vel mere at jeg må ha no hele tiden, et eller annet i munnen, eller i hånda, og hvis jeg skal sitte og spise frukt hele tiden, blir det veeeldig mye frukt, men jo, såklart, kan jo gjøre det nnimellom :)

 

ellers så har jeg funnet ut at det er veldig greit å bimme, for da får jeg tankene på noe annet, pluss at fingrene ikke blir rastløse, thihi, hjelper å skrive litt på tastaturet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg slutte å røyke for 22 dager siden JIPPI.

 

Så vet godt at det er ikke lett. Sliter forsatt med røykesuget... må nok si at jeg har erstattet mat med røyken, føler at jeg spiser hele tiden. Det går mest i frukt, banan, epler, druer, gulrøtter, frukost blanding og mye tyggis og drops med smak. Føler meg som det matvraket... men tenker det er jo bedre enn røyk så det får gå til røykesuget er borte, forsvinner jo med tiden ;)

Viljestyrke er viktig.

 

Du få ha lykke til med spiren og røykeslutten ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...