Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 jeg har kjøpt 2 sett(4 stk) i merke troll på barnas beste. glemte å spørre her hvilke ullinnlegg dere anbefaler. det viktigste er å ha ull innerst så en ikke får betennelse får en kjøpt engangsinnlegg på butikk eller må jeg på apotek, hvilke merke anbefales? når det gjelder bind den første tiden, går det bra å bruke vanlig always(liker ikke libresse sine) eller er det noen som er mykere/bedre å bruke den første tida. som dere sikkert skjønner er jeg førstegangs.
rødhette* Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Jeg er førstegangs selv, så har ikke peiling på det her jeg heller.. Men vanlige always fulgte med den gratis apotekpakken, så de funker sikkert de.. Behovet varierer vel fra person til person også. Så det er jo bare å ha en pakke always liggende, så kan du heller kjøpe noen andre etterhvert som du evt. ser behovet for det. Ang. engangsinnlegg selges det veldig mange forskjellige plasser... Tror de selger på flere vanlige butikker, i tillegg til apoteker og babyutstyrsforretninger.
envi Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Hei hei. Er ikke så nøye hvilke bind du bruker. Ta dem du føler er best, det erfarte jeg. Det er også ganske individuelt hvor mye og lenge en blør, men jeg husker jeg brukte nattbind til å begynne med. Etter hvert gikk jeg over til tynnere varianter. Ammeinnlegg får du kjøpt i vanlig dagligvare. Det som er lurt, er å ha ullinnleggene innerst mot brystet, fordi ammeinnleggen er laget av papir, og setter seg derfor lett fast i brystvorta (som egentlig er nok sår til å begynne med...) Hvis du lekker mye, er det nok å skylle ullinlegget om kvelden og bruke det andre paret neste dag. Det er ikke anbefalt å vaske dem med såpe så ofte, fordi da forsvinner mye av det som er spesielt for ull. Ull er fint på den måten at det renser seg selv. Så tror nok at to par skulle holde. Lykke til som førstegangs mor. Hilsen en flergangsmor.
Gjest Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Jeg har 2 par ull-innlegg jeg bruker. Et kjøpt på nøstebarn og et jeg ikke husker merke på. Jeg har hele tiden brukt engangs (avent) innerst og så hatt ullinnlegg utenpå. Dette fordi jeg syns det er ukomfortabelt å ha ull innerst. Veldig "ekkelt" når du lekker litt også blir ulla sittende fast i puppen. Da syns jeg engangsinnleggene var mer behagelig. Ulla holdt det jo varmt uansett, så for meg har det ikke vært et must å ha ulla innerst. Hvor mye man blør er kjempeindividuelt. Noen blør så mye at alle "vanlige" bind man får kjøpt er for små. Jeg hadde satset på nattbind de første dagene og så gått over til andre ting senere. Blør du så mye at du trenger "sterkere saker" får du sikker hjelp med dette på sykehuset. Hvertfall hvis du skal ligge på en barselavdeling! Lykke til )
Mrs. Bouquet Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 Etter en lang diskusjon er før, virket det som om de erfarne i sto grad anbefalte saba selfsit den første tiden hjemme. Disse gammeldagse tykke i rosa pakke som jeg husker mamma brukte når hun hadde mensen, når jeg var liten.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Mamma brukte også de ja, husker det godt. De er iallfall ganske tykke og myke. Et annet tips er å legge bomull over bindet, det har veldig stor oppsugingsevne og lurt hvis man blør mye og er redd for å blø gjennom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå