Gå til innhold

skal til 2.utredningstime på sykehuset.noen som vet hva som skjer der?

Anbefalte innlegg

mannen har testet svømmern og de er isst ok.

jeg har tatt innvendig ul og alt ser bra ut.

har også gåt på pergo uten resultat.

noen som vet hva som skjer nå?

hadde vært sååååå deilig å få slippe den duste stolen....

men,det er kanskje for mye å be om...hehe.

Fortsetter under...

jeg vet dessverre ikke hva som skjer på den undersøkelsen, men jeg bare lurer; hvorfor har du utredning på sykehuset, og ikke hos vanlig gyn? kanskje et dumt spørsmål, men jeg lurer, hehe.

Forresten, på min andre GU hadde vi en ny ultralydsjekk + at vi sendte søknad om prøverør :)

jeg vet ikke hvorfor jeg ble sendt til sykehuset jeg.

tok gu hos legen min første timen og etter det ble jeg

sendt dit.

jeg tenkte at hvis vi skulle prate om prøverør så ville de vel

bedt mannen min bli med?

men hun i resepsjonen vet gjerne ikke sånne ting??

hmm......

jeg trengte ikke å ha med mannen min.

men jeg visste på forhånd at vi skulle søke da. Egentlig hadde de tenkt å sende søknaden da pergoen ikke gjorde meg gravid, men så ville de ha meg inn likevel, bare for å se om alt fortsatt var bra.

Vet ikke om det er vanlig prosedyre.. har du hatt lap eller hsg? kanskje legen din vil at du skal gjøre det først?

hva er hsg??......

hun snakket om at jeg skulle ta lap,kanskje det hun vil se på ja...

passer egentlig ganske dårlig,for jeg skal ta en annen operasjon i januar....

men,får bare vente og se.

har dere søkt om prøverør da?

hva skjer videre?

Annonse

oj, kanskje jeg skrev feil..trodde folk her inne kalte det for hsg. I hvert fall, røntgen med kontrastveske som de spyler gjennom egglederne. Tror jeg :-)

Men hvis du har fått beskjed om lap, så trenger du nok ikke den andre. Du kan jo allefall bli satt opp på venteliste for lap, sånn at du slipper å vente mye lengre enn det du må.. også sjekke hvordan det blir i forhold til den andre operasjonen.

Vi har søkt om prøverør ja, og nå venter vi bare. Det blir mye venting fremover for å si det sånn :-/

Hei dollypop!

Hadde min andre utredningstime for en uke siden. Måtte desverre i stolen; ble tatt ny innvendig ultralyd hvor hun faktisk så at eggløsning var på gang. (fikk positiv el test dagen etter) Ellers spurte hun bare om vi hadde diskutert prøverør, men hun ville ikke søke før etter lap. Så hun sendte søknad på lap. og ny time hos henne i april. Så jeg antar at det tar i hvertfall et år før vi kan regne med noe prøverørsforsøk....

AIH er Artificial Insemination (with) Husband. Det vil si at du går på hormonspøyter (sterkere enn Pergo), og så følges du opp med innvendig UL for å se når egget er passe stort (og for å se at du ikke har flere egg), og så får du en sprøyte for å få EL. Så inseminerer de deg (med et tynt plastrør inn i livmora med mannen din sin sæd (som først blir preparert). Det er visst ingen mirakelkur det heller, men det hjelper for noen.

ting tar så sinnsykt lang tid.

jeg er jo litt heldig da,for jeg har mulighet til å jukse

(er urettferdig men...).

hva er % for å lykkes med prøverør??

håper det er gode tall,for nå har jeg virkelig gitt opp....

Hvordan kan du jukse?

Tror % er veldig avhengig av hva som er galt. Alder har også betydning. Vet ikke hvor gammel du er. Men da jeg ringte til en privat klinikk, så mente han at vi kunne ha hele 50% sjanse siden jeg bare er 24 år. Om det var salgstriks eller ikke, vet jeg ikke.

Annonse

ja..men det er jo uansett individuelt. for alt jeg vet kan det være noe som feiler meg, som gjør at % blir lavere. vanskelig å vite.

Lykke til med timen. Håper du blir klokere om hva som skjer framover.Forhåpentligvis slipper du prøverør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...