Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Hei. Jeg har jobbet meg opp rett til fødselspenger, men har hatt varierende stillingsprosent og ikke fast kontrakt så det har vel ikke noe med tidligere arbeidsgiver å gjøre? Uansett, saken er at jeg ikke har sendt inn søknad til NAV enda. Er jeg veldig sent ute (krise?) eller? Er det flere av dere som ikke har søkt enda????
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Har foresten termin 05.01.07. Hovedinlegger
___ Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 At du ikke har sendt inn enda er ingen krise. Det værste som kan skje er at pengene kommer litt sent. du får dem. Med ulik stillingsprosent, lønn osv regner de som regel et gjennomsnitt av en representativ periode. Sjekk det nøye og klag gjerne om du ikke er fornøyd med beregningen. Det er ikke umulig å få medhold i en klage. Lykke til.
hønepøne;-) Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Hei Du må printe ut skjema og få arbeidsgiver til å fylle ut. I tilfeller hvor stillingsprosenten er varierende er det vanlig å regne et snitt fra de siste tre eller seks månedene (mange arbeidsgivere tar det som gir best resultat, det gjorde min). Er det fryktelig varierende kan det være at du må ta snittet fra et helt år. Ut ifra dette regner du/arbeidsgiver ut en stillingsprosent ut ifra timene delt på ukene. DEt er lurt om du og arbeidsgiver sender papirene ca en måned før terminen din. Du går jo ut i permisjon tre uker før, og skal få penger for de ukene.
Gjest Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 Sikkert litt forskjellige situasjoner vi er i, men jeg har jobbet i kommunen som tilkallingsvikar! Bare gått på løse vakter uten å ha noen konkrèt stillingsprosent! På kontrakten for sommervikariatet jeg hadde stod det vel ca 90% stilling, men i etterkant av det har jeg bare tatt de vaktene jeg har blitt tildelt! I dag var jeg og snakket med nav om fødselspenger! Jeg trengte ikke å levere inn søknaden før rett over nyttår (har termin 08.02), men siden jeg jobber i kommunen uten å ha en fast stillingsprosent anbefalte de meg å levere et skriv som arbeidsplassen skulle fylle ut så fort som mulig da dette kan ta litt tid siden det må innom lønningskontoret før nav får det igjen. Dette skrivet var noe som arbeidsplassen skulle fylle ut, der de gir nok opplysninger om hvor mye jeg har jobbet og slikt og evt regne ut en ca stillingsprosent, slik at jeg får rett pengesum i permisjonsåret! Så med andre ord, det kan hende du også må levere et slikt skriv til jobb slik at de kan regne det ut for deg, de skal da sende det til lønningskontoret og deretter videre til nav! Dette kan ta tid, så jeg anbefaler deg å være ute i god tid! )
hønepøne;-) Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Bare så det er sagt, så må ALLE arbeidsplasser sende inn inntekts og skatteopplysnings-skjema til NAV! Dette gjelder ikke kun der hvor du har varierende inntekt, det gjelder alle!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 Men som sagt så er jeg jo sluttet å jobbe nå. Ca en mnd siden. Det gjelder vel ikke da???? Hovedinnlegger
Labbetøs Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 Er det ikke slik at de regner gjennomsnittet av de 6 beste av de siste 10 mnd da?????
chrika Skrevet 23. november 2006 #9 Skrevet 23. november 2006 har termin 06.01.07 og jeg sendte inn skjema i går...fikk beskjed fra nav om at det var tids nok......
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #10 Skrevet 23. november 2006 Jeg sluttet å jobbe for ca 4 uker siden, og får nå dagpenger fra NAV. Hovedinnlegger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå