*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 ... Når vi snakker i baby-enheten, hører vi det ikke på foreldre-enheten.. Men hvis vi blåser på den, da hører vi susing. Noen som har den og som kan fortelle meg hva jeg kan gjøre for å få stilt den inn riktig?
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 23. november 2006 Forfatter #2 Skrevet 23. november 2006 Lyd-følsomheten er på det høyeste.
Moi_ Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Gå inn på denn siden å les brukermanualen du http://www.topcom.no/product.php?groep=8&cat=25&catsub=85 Vi har samme babycallen som deg, og ikke hatt noen problemer med den. Går det en alarm når det er deres baby som gråter?
Moi_ Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Har babyenheten ute i vogna akkurat nå, men kan se på hvilke innstillinger vi har på den når småtten har våkna Vet bare at vi ikke har sensitiviteten på topp, for da slår den inn ved den minste lille lyd.. Men skal sjekke når jeg tar han inn:)
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 23. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2006 Nei, går ikke noe alarm.. Takk, skal gå inn på siden og titte:)
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 23. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2006 Moi_ - fint om du kunne få skjekket det når det måtte passe:) Står ikke noe på topcom.no som det ikke står noe om i brukermanualen her..
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 23. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2006 Dytte.. Noen som vet hva jeg har gjort feil?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #9 Skrevet 23. november 2006 Jeg har også denne, og har ofte samme problemet. Hører susing, men ikke barnegråt. I tester kommer denne callingen godt ut, så jeg synes det er rart. Har også opplevd at den slår inn på walkie talkier fra byggeplasser etc. (bor nære byen) og det hjelper ikke å bytte kanal. Si fra hvis du finner ut av det da.
Moi_ Skrevet 23. november 2006 #10 Skrevet 23. november 2006 Nå har jeg sjekket min:) Ting tar tid Hos også hender det at det kommer inn andre på kanalen, men om det blir for plagsomt, bytter vi rett og slett bare kanal. Det jeg ser at vi har gjort, er at når vi skal stille inn kanal på den delen som er hos babyen, så trykker vi oss gjennom menyen og sørger for at det samme tallet står på alle valgene. Feks: velger vi kanal 2, setter vi 2 på de andre valgene også. Der man kan velge off eller on, har vi alle på on, bortsett fra den der det står BEEP, den har vi off! Det samme gjør vi på den enheten som vi foreldrene har, sørger for at det står samme tallet som på babyeheten, på alle valgene! Så hos oss åpner kanalen seg hvert 5 min og da hører vi ofte bare at det suser litt. Men det bekrefter jo også at det er stille på rommet til den lille. Når babyen starter å gråte, går det en alarm, før vi får høre om babyen gråter, hoster, eller lager andre lyder. Det kan være greit med den alarmen, for pluttselig kan man høre ett annet barn, og siden det da ikke har gått noen alarm først, vet man at det ikke er sin egen! Få høre hvordan det går med dere da!
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 24. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2006 Okey.. Skal se etter om de står på de samme innstillingene. Hva vises i displayene dine? Her står det på baby sin: Tx M (Kanal)1 Auto Mon, på min sin står det M (Kanal)1 - står ikke på det samme så får se om jeg får det til:) Takk, forresten, begge to:)
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 24. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 24. november 2006 Nei, nå har jeg og sambo prøvd masse, men får det ikke til. Ringte Komplett hvor vi kjøpte den og de sa at de hadde hatt et liknende tilfelle og at det da er noe galt med den. Så vi skal returnere den og få tilsendt en ny:)
lykkelig jente Skrevet 24. november 2006 #13 Skrevet 24. november 2006 Ville bare si at vi også har trøblet med denne typen babycall. Vi dro tilbake til forhandler med den, og da fikk vi ny med en gang. Er ikke 100% fornøyd med den nye heller, det er veldig ofte at det slår inn andre på kanalen, uansett hvilken kanal vi er på. Ofte står den og suser hele tiden også uten at det er noen grunn til det- helt stille inne på rommet til gutten vår. Får prøve noen av tipsene over jeg også tror jeg!
Moi_ Skrevet 24. november 2006 #14 Skrevet 24. november 2006 Dersom den står masse å suser, så prøv å skru ned styrken på den enheten som babyen har - det hjulet på sida Dersom den står på for mye, vil kanalen stå åpen hele tiden, fordi den da reagerer på den minste ting. Vi er velig fornøyde med vår! Og dersom det slår inn på en kanal, bytter vi bare kanal og da er ofte problemet løst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå