Gå til innhold

April: Når bruker dere støvler på barna?

Anbefalte innlegg

og når mener dere at man bør bruke det?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg nettopp henta lillegutt i bhg.

Han var litt små sur,og da får jeg slengt i tryne,han er så sur,var det når han stod opp også,tror han begynner å bli syk.

Nei,det gjør han ikke,for har nettopp (tirsdagen vært hos legen,og alt i orden,bare bittelitt rød i halsen)

MEN, han hadde ikke votter på seg,var knallrød på hendern,og iskald,hun som jobber der kom med vottene når jeg tok han opp.

Også hadde han støvler på seg,med bare strømpebukse og lester på inni.

Det er IKKE vått ute her,ikke snø eller noe,men er kjempekaldt ute.

Jeg spurte da vi kom inn hvorfor han ikke hadde vinterskoen sine på seg for han var iskald på føtteren, og at det er kaldt med gummistøvler nå,han var ikke den eneste med støvler,men de fleste hadde v intersko på seg da.

Nei,det viste hun ikke,det kunne hun ikke svare meg på...ehh..jaha..tenkte jeg bare.

Så spurte jeg om han hadde fått melk i dag..

eh...nei,det viste hun heller ikke,for hun hadde ikke vært der,ok,den kjøper jeg,men hun spurte hun andre som haddevært der til frokost og lunsj,men hun viste heller ikke...

også spør de meg hvorfor jeg lurer på det..

Vell..sier jeg,han skal IKKE ha melk,det står skrevet i boka deres..

ehh..ja,da hadde han nok ikke fått melk nei,var svare på det.

Arg..begynner å bli lei enkelte av de som jobber i bhg. andre er så greie og svarer så godt de kan.

Selvfølgelig forstår jeg at de ikke kan svare hvis de ikke har vært der.

Men hvorfor han på støvler og ikke votter når det er bikkjekaldt ute her, og ikke vintersko..

sorry,måtte bare få blåse ut litt.

Skal på cafe senere i bhg. de eldste skal ha skuespill,og fikk beskjed om å snakke med hun andre da,siden de ikke kunne svare meg..ja,ja..

er vel kanskje litt hormonell i dag jeg,eller hysterisk,men mener at en unge som er litt forkjølet trenger de ikke å jøre mer forkjølet med å ikke kle på ordentlig,nesten som at de vil ha han syk for at han skal være borte.

blææ...

klem

Fortsetter under...

Hei Susan!

Gutten vår går jo også i barnehagen, og der har vi liggende både støvler og vintersko - ja, og vinterdress og regndress for den saks skyld i tillegg til fleece/-ulldress m.m.

Og så setter jeg min lit til at barnehagepersonellet tar ansvar og regulerer hva gutten min trenger å ha på seg alt etter hvilket vær det er ute.

Nå er det slik at Tarald er inne når vi henter ham om ettermidagen etter jobb, men hadde jeg også sett ham isende kald ute uten tilstrekkelige varme klær, hadde jeg også reagert og sagt i fra!

Og forresten- så uprofft av den ansatte og kommentere om gutten din er sur eller ikke. Klart det er forståelig at barna våre kan være slitne etter en lang dag i barnehagen- jeg er ofte sliten etter jobb- er ikke syk av den grunn...

Her bruker eg støvlene nesten hver eneste dag. Om det er vått eller ikke - men me har cheroks støvler som hun har strømpebukse og tykke sokker i. Og har ikke problemer med kalde føtter.

Me bruker vinterskoene av og til, men det er ikke så kaldt her heller. Me har ligget på 7 - 10 grader ute midt på dagen denne uken.

Vi har avsluttet støvelsesongen for i år. Når det er vått bruker lillegutt cherrox, og når det er tørt bruker han vintersko. Han pleier å ha på seg stillongs og ullsokker. Og han er vanligvis god og varm på føttene.

Det er så utrolig irriterende når barnehagen ikke følger opp beskjedene som blir gitt! Men jeg skal ikke klage, for vi er alt i alt veldig fornøyd med barnehagen, og føler at lillegutt er i trygge hender der. Heldigvis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...