rødhette* Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Jeg har levert min permisjonssøknad til både arbeidsgiver og NAV. Fikk idag et brev fra NAV, med et skjema som arbeidsgiver skal fylle ut med bekreftede opplysninger om inntekten min. Hvor fort må jeg få sendt inn dette skjemaet? Har termin 15. januar, skal til lege 1. desember og får ny sykemelding da. Tenkte kanskje jeg kunne vente til da med å levere sykemelding og dette skjemaet samtidig. Eller bør jeg få dette levert så snart som mulig?
rødhette* Skrevet 23. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2006 tydeligvis ikke, siden jeg fikk dette i posten idag...
Bellen Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Hm, det skjema kom rett til arbeidsgiveren min. Nå hadde de krysset av feil og jeg fikk et brev fra NAV om at de trengte kontonummeret mitt for å få overført penger, men i personalhåndboken står det at dette skal gå via arbeidsgiver, så de sendte bare inn et korrigeringsskjema. Kanskje de har sendt det feil?
rødhette* Skrevet 23. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2006 hmm... :s Vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg... Får ringe jobben og evt. NAV imorra og høre hva de sier da...
stacya fikk jente 27.11.06 Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Så aldri det skjema jeg. Fikk beskjed at arbeidsgiveren enten skal ha det liggende eller kan laste det ned fra internett. Det skulle ikke gå gjennom meg!
Bellen Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 Jeg tror jeg har ringt og plaget de ca 10 ganger med spørsmål om permisjon, utbetaling og feriepenger så ring og sjekk:) Stadig nye ting jeg lurer på eller ikke har fått helt med meg. Det skal sies at jeg er litt tussete i hodet for tiden, tror det har noe med kulen på magen å gjøre:)
___ Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 Det haster sansynligvis ikke. Pengene skal normalt ikke betales ut før i slutten av desember for den første uken av permisjonen. Hvis du starter permisjonen 3 uker før termin da. Det værste som kan skje er at de ikke rekker å behandle søknaden din feridig før på nyåret. Da får du bare en litt større sum i januar. Mulig utbetalingen kommer litt tidligere i desember foresten.
rødhette* Skrevet 23. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2006 Jeg får lønn utbetalt fra arbeidsgiver under permisjon, så de får jeg vel uansett...
revehalen Skrevet 23. november 2006 #10 Skrevet 23. november 2006 Eg fikk og et sånn skjema, men eg videresendte det te lønningsavdelingen på jobb. Så får di sende det tebake te NAV.
rødhette* Skrevet 23. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 23. november 2006 Det jeg lurte på i utgangspunktet var jo om jeg bør sende dette skjemaet til jobb med en gang eller om jeg kan vente til 1. desember. Tror jeg ringer til jobb imorra og spør hva de sier.
revehalen Skrevet 23. november 2006 #12 Skrevet 23. november 2006 Eg ville sendt det til jobb med en gang, så e det gjort:) Kan jo hende te tar litt tid før jobben får sendt det videre igjen...
Gjest Skrevet 23. november 2006 #13 Skrevet 23. november 2006 Jeg fikk også brev fra NAV idag, og jeg lurer eg. på hva de holder på med. Jeg har lagt med papirer med tilleggsskriv fra arbeidsgiver sammen med mine egne papirer, og fikk beskjed i brevet om at arbeidsgiver måtte fylle ut bekreftende opplysninger! HALLO! Kan de ikke lese. I tillegg var ikke kopien av UL-terminen godkjent, for datoen var feil... HALLO! I svangerskapet har du en ordinær UL, og terminen som blir satt da er den du får uansett om du er bombesikker selv på termin mange uker forskjellig fra den....... Sorry, måtte bare få ut litt egen frustrasjon også. Skjemaet arb.giver skal fylle ut, kan du laste ned fra NAV sine hjemmesider. Jeg har termin 26/12, og fikk beskjed da jeg ringte at det holdt å sende inn papirene ca 14 dager før trygdeutbetalingene skjer.
Gjest Skrevet 23. november 2006 #14 Skrevet 23. november 2006 Samme skjedde hos meg!!! De sa på NAV at for min del hadde det ingen betydning, for jobben betaler og får tilbake fra NAV. Det er jobben min som ikke får penger... Hun på lønningskontoret har sikkert ikke sendt inn kjenner jeg henne rett!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå