Gå til innhold

Spm ang. nakkefold i uke 18

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga. MA tidligere i år så fikk jeg tidlig UL i uke 12. Der sa legen at nesebeinet var på plass og at nakkefolden var veldig smal. Er det noen som vet om det er mulig å se tykkelsen på nakkefolden (vesken i nakken) i uke 18?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel en av de tingene de ser etter på ordinær UL mellom uke 16 og uke 18, om de finner noe mistenkelig sender de deg videre til en spesialist. JM på UL her sa at hun igjennom de 20 årene hun hadde jobbet med UL kun hadde sett nakkefoldgreiene 2 ganger, og den ene var ikke downs og den andre visste hun ikke. Du kan nok ta det helt med ro:) Vet at du har hatt MA, men det trenger ikke være noe galt denne gangen:)

klem

Skrevet

Tror ikke det er mulig. Var på sykehuset og skulle ta dobbeltest i går, da sa de at jeg var kommet for langt. Den må måles innen uke 13+6 for å kunne si noe om evt kromosomfeil. Etter dette går visst nakkefolden tilbake. Så jeg må vente til i uke 15 å ta trippeltest istedenfor. Gir visst ikke like mye info som dobbeltest..

Skrevet

Jeg skal til Riksen i uke 17 for en ekstra sjekk av nakkefolden. Så det er fint mulig da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...