Loli Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Jeg har en jente som er født 24.09 med keisersnitt. Hun er ekstremt rolig..skriker så og si aldri. sover godt og spiser bra. Men hun har en favorittside og ligger i en C eller banan alltid når hun ligger på ryggen. Noen ganger får jeg sjokk når jeg ser oppi vogna eller sengen for hadde jeg ikke visst bedre kunne man tro at hun lå på magen fordi hodet er så vridd bakover. Det ser jo ekstremt ubehaglig ut og jeg skjønner nesten ikke at hun får puste engang... Vel,,jeg har jo undret meg litt over dette også kom jeg altså over en tråd om kiss her inne for noen dager siden. Jeg har time hos helsesøster om en uke og nå lurer jeg på om jeg skal ta kontakt før eller om jeg bare skal vente? Og hva kan jeg eventuelt gjøre selv? Noen som har noen råd? Av og til tar jeg hodet hennes og vrir det over til andre siden. er det feil? prøver så godt jeg kan å stimulere henne fra andre siden også men hun snur seg fort tilbake i "favoritten". Håper det er noen som kan hjelpe meg med noen tips:)
Gjest Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Tror det er ganske vanlig at babyene ligger litt vridd den første tiden. Men hvis det er mye kan det være at hun kan ha godt av litt behandling f.eks. hos en osteopat eller kiropraktor. Men hvis hun virker fornøyd er det kanskje ikke så farlig? Sønnen vår lå litt skjevt. Han hadde derimot litt kollikk og virket utilpass, sov dårlig osv, så vi tok han til osteopat. Vi merket ganske stor forskjell, han lå rettere på stellebordet etter to behandlinger, og sov bedre i vogna. Men det tok litt tid før hodet lå like mye begge veier (det gikk seg til av seg selv, men jeg prøvde å snu hodet hans av og til) Kanskje du kan snakke med legen på helsestasjonen om det med KISS?
Loli Skrevet 23. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2006 Hei Ja, skal ta det opp med HS når jeg skal dit om en uke. Var inne på en nettside om KISS og så på noen bilder og det var jo som å se min lille jente. Men hun er jo liten enda så det kan jo være vanskelig å stille en diagnose så tidlig. Men det sto jo også at de enten er veldig urolige eller ekrtremt "snille" og hun er jo veldig "snill". Kan telle på en hånd de gangene jeg har hørt henne skrike siden hun ble født...
Gjest Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Ja, jeg er jo ingen ekspert, men det er jo en overgang for de små kroppene å komme ut fra en sammentrykket stilling i magen, til å skulle strekke ut kroppen. Det er uvant for musklene deres. Det kan nok være at hun kunne ha godt av en behandling, det skader ihvertfall ikke å prøve. Jeg angret ihvertfall på at jeg ikke hadde tatt han med til osteopaten tidligere. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå