Gå til innhold

Noen som har fått ny jobb mens de var i permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er lett å skaffe ny jobb mens man er i permisjon. Er det noen som har erfaring med det å søke ny jobb i en sånn situasjon? Har så lite lyst å gå tilbake til min gamle jobb etter endt permisjonstid...

Er utdannet siviløkonom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp fått ny jobb, skulle egentlig begynt i min forrige jobb i januar. Har søkt jobber, men denne ble jeg bedt om å begynne i. Jeg hadde heller ikke lyst til å gå tilbake til min forrige jobb. Oppsigelsestiden ble slettet, de gidder liksom ikke ta meg tilbake for en liten stund etter at jeg har vært borte så lenge.

Skrevet

Så bra. Ja, jeg lurte på dette med oppsigelsestid.

Tror du/dere det er en fordel/ulempe/likegyldig om man er i permisjon og har en liten en?

Skrevet

jeg fikk ny jobb mot slutten av permisjonstida, men det var gjennom kjente. Jeg ville jobbe redusert og ha kortere vei til jobb. Jeg var veldig heldig og fikk jobb i 55% stilling like ved der jeg bor. Jobben er ikke veldig spennende, men helt grei for meg. Lite ansvar osv...

Jeg søkte på mange jobber først, men hørte ikke noe fra noen av de... Tror kanskje det har noe å gjøre med at jeg har et lite barn (og kanskje fordi arb.giver tror at det vil komme flere ganske snart).

Jeg har høyskoleutdannelse innenfor markedsføring forresten...

Lykke til!

Skrevet

Så heldig for deg! Noe sånt kunne jeg og tenke meg, jobbe litt redusert stilling.

Ja, håper man har sjanse på noen jobber likevel.

Skrevet

Jeg skiftet jobb mens jeg var i permisjon med nr. 1. Var faktisk på jobbintervju når lillegull var 1 mnd. gammel.

Helt kurant å skifte jobb i permisjonstida. Tror også at noen arbeidsgivere synes det er greit iom. at de da tror at det vil ta litt tid før nestemann evt. kommer.

Skrevet

Jeg skiftet også jobb mens jeg var i permisjon. Var åpen overfor min tidligere arbeidsgiver om at jeg søkte jobber mens jeg var i permisjon og da drømmejobben dukket opp og jeg faktisk fikk den så droppet vi oppsigelsesperioden og jeg kunne starte rett i ny jobb. Nå har jeg tidskonto, jobber 50% og trives kjempegodt med det. Skal starte i 100% jobb når tidskontoperioden min går ut i februar.

Skrevet

Jeg byttet jobb i permisjonstida. Jeg slet en del med å få meg jobb, og tror det har sammenheng med at jeg skrev i søknaden at jeg hadde en datter på ni måneder. Jeg tror ikke det var så lurt, så jeg anbefaler deg å ikke skrive noe om det. Arbeidsgivere er jo redde for mye fravær....

Da tror jeg sannsynligheten er større for å komme på intervju. Og er du først kommet på intervju, tror jeg de vil se mer på deg og dine kvalifikasjoner. Men Jeg tror det er lettere å få jobb hvis barnepass / barnehage er i orden.

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk ny jobb da jeg var i permisjon, og det samme gjorde venninnen min. Jeg hadde en jobb da jeg gikk ut i permisjon, hvor jeg sa opp rett etter at jeg fikk datteren min, fikk raskt etterpå tilbud om ny jobb, og ved slutten av permisjonen fikk jeg tilbud om enda to jobber. Valgte den jeg likte best, og det angrer jeg ikke et sekund på!

Søkte flere jobber da jeg var i permisjon og fikk som sagt tilbud om tre. Skrev i CV at jeg hadde samboer, 1 barn. I alle intervjuene sa jeg også klart ifra at jeg hadde barn, og hvor gammel hun var.

Lykke til med jobbsøkingen!

Skrevet

Nei, men jeg ble tilbudt jobb av ett rekrutteringsbyrå hvor jeg hadde søkt jobb for ett pa rår siden. Jobben innebar reising, så jeg ville ikke, men han prøvdeå overtale meg selv om jeg er i permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...