Gå til innhold

noen som har hørt hjerte slå?


mammarie

Anbefalte innlegg

hva lå hjertefrikvensen på?

 

har fått babywatcher idag, og er ganske sikker på at jeg hørte tydelige hjerteslag... :) med tallet lå bare rundt 80... er bare i uke 10 enda da, så regnet egentlig ikke med å høre noe.

 

noen som vet hva hjertefrikvensen ligger på i denne tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm.. høres litt ut som det er dine egne hjerteslag du hører, for skal vel ligge på over hundre hvertfall. Husker ikke helt hvor mye, men..

 

Var på sykehuset og hørte på hjertelyden ganske mange ganger i sommer, var da 20 uker, og var et par ganger jordmors sleit litt med å finne den, og dessuten hørte jeg min egen like tydelig som babyens. Så når du nå har funnet din egen, kan du lete litt mer rundt til du finner en som går dobbelt så fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt at noen snaker om uke 12 ...Har selv termin 21.06.07.Og jeg har angelsound da..(billigere og ufarlig for babyen:)Er nok din puls du har hørt...Finner bare min jeg også ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, godt mulig det var mitt eget da ja.. men prøvde igjen nå nettopp, å da var den over hundre- faktisk opp mot 145.....:)

 

det kan ikke ha vært meg det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det man hører veldig sterkt, er blodårene våre ;)

den lilles slag høres ut som små knepp i bakgrunnen..

(hos meg hvertfall)

 

jeg hørte på den lille hos legen igår, og det var 164 slag i minuttet.

har forresten lest at man ikke bør bruke babywatcher før man er 12 uker på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

145 var nok ikke deg nei heldigvis hehe

 

Er ikke helt sikker altså, men har lest flere steder at man skal være svært forsiktig med å bruke sånn doppler-apparat som babywatcher er. Er visst mye sterkere enn ul-apparatene som legene bruker. Hvorfor det er skadelig vet jeg ike, kanskje fordi strålene er veldig sterke.

 

Vet ikke hvor mye du bruker dette apparatet, det kan jo godt være at du er veldig forsiktig :) Skal brukes toppen en gang i uka og kun noen få minutter av gangen (har jeg altså hørt/lest). Mulig at dette ikke stemmer altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:) har prøvd den tre ganger idag- men bare 3min pr gang. kommer ikke til å bruke den ofte- er klar over at det ikke er serlig bra.. det sies jo at ultralyd heller ikke skal utføres for ofte- og det finnes jo grunner til det også.

 

en gang i uka høres fornuftig ut- ikke vits å overdrive heller:)

 

men du har hørt at man bør vente til uke 12 altså? trodde det var pga at det er større sjanse for å høre når man har kommet såpass langt jeg da- men men- har du lest det så godt mulig at det stemmer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...