Gjest Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Stakkars stakkars snuppa mi!!!! For tre uker siden prøvde jeg å rive de ekstremt lange neglene hennes (hun er nå 3 mnd, fikk råd fra sykehuset om å gjøre det)) men klarte å rive litt mye slik at hun begynte å blø. I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve med neglesaks ettersom de er enda lengre nå (hun har bl.a. klort seg selv i ansiktet). Gikk fint med tre men så klarte jeg å klippe litt av tommelen hennes (klipte et lite hakk/sår for var jo forsiktig). Uff hun begynte å skrike og jeg begynte å grine da jeg så hvorfor..... skal aldri gjøre det mer! Hun var blid ett minutt etterpå og jeg fant frem litt plaster. Hvordan gjør dere det? Lar dere de bare ha lange negler? Tror jeg skal gjøre det fremover iallefall.
Sivalur Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Klipper med vanlig neglesaks, gjort det siden han var ca 1 mnd. Klipper veldig forsiktig, og prøver å ikke ta alt for langt inn. Må klippe 'stadig vekk', de vokser jo så fort!! Har hendt at det har blitt litt sårt, men det ordner seg. Verste var når pappa'en skulle prøve med negleklipper for han mente det måtte være lettere. DA ble det klippet i tommelen da.. så nå passer jeg på å klippe ofte nok med saksen...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Mens hun sover eller får pupp, biter jeg de. For da ligger hun rolig, så har jeg mer kontroll når jeg biter de av... Det er det som er det beste her hvertfall:o)
MiniBassen Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Pappa`n har den jobben her i huset.. Han bruker vanlig negleklipper mens hun holder ham rundt fingeren.. Funker bra d.. Har ikke vært noen uhell heller, bortsett fra noen småbommer - men ikke så ille at hun har begynt å skrike.. : )
Marge Simpsons Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 Du får kjøpt en sånn "MINI neglklipper"! Klipper han når han sover eller eter. Med denne lille neglklipperen er det ingen problem. Kjempe kjekk sak, anbefaler den sterkt! Får kjøpt den på de fleste babybutikker.
♥maxen min♥ Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Biter de jeg, mens han sover på puppen el etter puppen. De vokser så vanvittig raskt. Heldigvis vokser ikke tå neglene så raskt, men de er så myke enda så de er enkle å rive over.
Hoppetussa Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 Jeg klarer ikke å klippe, selv ikke med negleklipper/saks som er beregnet på små hender. Så jeg river av neglene hennes jeg.
Gjest Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 Har klippet litt i fingertuppe rjeg også gitt skal innrømme det.. Men du må klippe neglene hennes, å de var et uhell at du klippet i fingeren! Etter en stund får du teken på det å da går det fint skal du se..
Gjest Skrevet 23. november 2006 #9 Skrevet 23. november 2006 Takk for mange gode råd, får prøve meg litt videre fremover skjønner jeg,
Dolla&Heidi&spire Skrevet 23. november 2006 #10 Skrevet 23. november 2006 Jeg klipper neglene hennes med en liten neglesaks. Klipper ikke langt inn og må derfor klippe ca 1 gang i uka. Gjør det når hun er rolig, og holder handa og fingrene gost fast når jeg klipper. Har ennå ikke hatt noen uhell, hun er nå 7 mnd. Nei, kan ikke bare la neglene vokse, da klorer hun seg opp overalt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå