Gå til innhold

Trenger hjelp ang ammestopp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å avvenne min snart 11 mnd gamle datter, fordi hun spiser omtrent natten lang..synes det er nok nå.. Men får et problem..innmari vondt i puppene. Har vært plaget med brystbetennelse da hun var bare noen få mnd, men nå kommer det vel igjen. Får jo naturlig nok rimelig fulle pupper etter å ha droppet et måltid eller to, og det er nok til at jeg får vondt..kan jo liksom ikke drive å pumpe heller, da holdes jo produksjonen oppe.. Noen som kan være så snill å forklare meg hvordan det kan være lurt å gå frem??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masser ut melkesprengen med hendene i stedet for å pumpe (det vet du jo at du ikke skal). Sakte med flat hånd, du holder brystet med den ene hånden (som om brystet ligger i en skål) og stryker fra toppen mot brystvorta med den andre. Gjør det på sidene også, mot brystvorta.

Skrevet

mente egentlig hvordan man trapper ned for å unngå sånn voldsom spreng..

Skrevet

Du får noe på resept av legen din...jeg fikk skrevet ut det av legen min (men husker ikke hva det heter) ...men da jeg skulle hente det på apoteket hadde de ikke esker a 30 piller som jeg egentlig skulle ha...kunne få eske a 100 piller og det kostet 500 kr...da holdt g mg bare...gjorde SINNSYKT vondt, men gadd rett og slett ikke bruke 500 kr på det der!!! :) hør med legen din om du kan få skrevet ut disse pillene, de skulle redusere melkemengden visst!:)

Har ingen andre råd siden jeg bare sluttet uten å gjøre no med det...det tok meg ca 14 dager...7-8 dager et rent smertehelvete...var såååå deilig når det slapp litt:)

Lykke til:) Misunner deg ikke stakkars!!:)

Skrevet

Går kansje an å bare melke ut litt, bare for å lette litt på trykket.

Da vil ikke produksjonen økes i motsetning til hvis du pumper ut masse.......

Tror jeg ville prøvd det i noen dager.

Hvis du har tenkt å amme lengre på dagtid, så er det vel dumt kansje å ta piller som stopper hele greiene...

Skrevet

Kanskje du må trappe nes ammingen på dagtid, så får du litt mondre melkeproduksjon og ikke så veldig spreng om natta..

Skrevet

Begynner visst å bli litt trøtt, vanskelig å treffe de rette tastene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...