Gå til innhold

er så bekymra noen som kan hjelpe???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var på kontroll for en uke siden på sykhuset.på grunn av lite liv fra den lille.alt så bra ut sa de.men nå har jeg gått 2 dager uten å kjenne spark,MEN jeg kjenner han ruller å snur seg.jeg ringte til jordmor å sa det å ho sa at når han snur seg er det et tegn på liv.men jeg er så bekymret.jeg er 32 uker på veg.er det noen her som har opplevd dette å kan berolige meg litt??er så redd det kan skje noe.kan han overleve vis det skjer noe nå???jeg takker for alle svar på forhond å dere må ha en fin dag,klem fra gull ungen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

32 uker er rimelig trygt uansett, men den lille har det nok best der inne noen måneder til uansett. De har jo mindre plass nå som de begynner å bli større, så bevegelsene endrer seg veldig. I tillegg kan h*n ligge og sparke inn mot ryggen din, for eksempel. Men du skal jo ikke gå og bekymre deg, be om å få en sjekk, at noen hører på hjertelyd osv.

Skrevet

Rundt uke 32 er det ganske vanslig at disse skarpe sparkene blir mer og mer borte, og at man får mer glidene bevegelser. Dette er fordi babyen er blitt så stor at den får ikke disse skarpe " frasparkene". Innimellom vil den sikkert få til et spark eller to, men man må regne med at det blir mer glidene fremover. Kjenner du liv, så er nok alt iorden :)

Skrevet

Tror ca 80-90 % overlever når du er så langt på vei. Men babyen begynner å få det trangt inni der, derfor ruller den og snur seg, og du merker det, siden ungen er stor og livmorveggen litt tynn og strekt.

Det at du ikke kjenner spark skal du ikke tenke på. Den har det så trangt at det kan være vanskelig for den å finne en posisjon den får kraft nok til å sparke deg hardt, sånn som tidligere.

Ikke uroe deg, nyt heller dagene med de koselige småbevegelsene. Min sparker heller ikke som før, men jeg fikk et opp i magesekken/ribbeina, og det skulle jeg gjerne vært foruten... Håper ikke det blir altfor mange av dem...

Lykke til!!!

Skrevet

Heisann!

Det blir jo trangt inni magen for den lille... sparkene går over til å bli mer "ålete", man kjenner mer skliing, rulling, snuing, hikking osv enn de kraftige sparkene som vi kjente før når det var god plass... Sånn er det ihvrtfall for meg.. Så lenge du kjenner liv hver da, tror eg ikke du trenger å bekymre deg :)

Lykke til! Håper jeg fikk roet deg litt ned...

Skrevet

Babyen din kan absolutt overleve dersom han kommer ut nå. Trenger trolig lungemodningssprøyte og man må være på sykehus noen uker - vil nok ha litt problemer med å ta til seg føde på vanlig måte (tror det er fordi sugerefleksen ikke er helt utviklet). Jeg kjenner en gutt som ble født i uke 31 - han er nå 3 år og helt fin - ingen skader.

Skjønner at du er litt urolig, men han beveger seg jo tross alt. Det er bevegelser man skal telle, ikke spark. Kanskje han ligger med ryggen mot magen din - da er det vanskelig å kjenne spark (fordi han sparker innover i magen din).

Jordmoren din ville aldri tatt noen sjanser - dersom hun mente at det var grunn til bekymring ville hun henvist deg videre.

Skrevet

Jeg var på 28 ukers kontroll til jordmor på tirsdag. Nevnte da at aktiviteten var litt variabel. Hun sa at det var ganske vanlig. Leste også et sted at fosteret kan sove en hel dag. Min var ekstremt aktiv for to dager siden, det var etter en rolig periode. I går var den rolig igjen, men i dag har den ligget med hodet ned og sparket opp store deler av dagen, ikke kraftige spark men såpass at jeg kjenner det. Kjenner også mer glidende bevegelser enn kraftige spark nå. Tror ikke det er noe å bekymre seg over. Jeg prøver iallefall å tenke slik.

Lykke til!:)

Skrevet

Jeg var selv til sjekk i uke 33 pga lite liv. Fikk da beskjed om at det blir mindre liv, når den lille får det trangere. Det som var hos meg, var at den lille lå med ryggen mot magen min, og sparket mot min rygg..

Skrevet

Hei! Jeg skjønner deg godt jeg. Man har et stort ansvar når man er gravid, og det er bra at du tar det på alvor. Jeg har selv vært å sjekket i uke 26 siden jeg ikke hadde kjent bevegelse en hel dag. Jeg opplevde å slå meg mer til ro med mindre aktivitet enkelte dager etter at jeg hadde fått sjekket den ene gangen. Men vi er jo forskjellige heldigvis! Jeg er også i uke 32 nå, og kjenner mindre spark enn tidligere. Men som deg så kjenner jeg glidende bevegelser, hikking og noen dult. Var på konsert med Kari Bremnes igår, og da var det hektisk aktivitet! kanskje litt høy lyd for lille Selma?! Men tilbake til deg, ta kontakt igjen dersom du uroer deg! Når man går å er engstelig og kjenner og kjenner så blir det enda mindre aktivitet sa jordmor til meg! Og det er viktig at du ikke er engstelig! Fotsett å ta god vare på deg selv og den lille:-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...