Gå til innhold

når kjøpe amme-bh?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 29 nå og er litt usikker på om de blir for små dersom jeg kjøper nå. Noen med erfaring om brystene vokser mye på slutte? Har allerede gått opp fra D til F.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en eller to rimelige før fødsel, og vent med shoppinga til ETTER du har født. Det er vanskelig å forutse hvor store brystene blir etter melka har kommet for alvor, dumt å investere mye i bh'er du ikke får brukt :)

Skrevet

Oki. Tusen takk for svar:o))

Skrevet

Mine pupper har kanskje vokst litt, men bruker fortsatt alle de samme bhene.. Blir kanskje litt større når de fylles med melk, da...

Hvor kjøper dere ammebh? Er det sånn at man ikke skal ha spiler?

Skrevet

Jeg har 85F når jeg ammer. Forrige gang var det kun amme-bh med spiler som ga god nok støtte til de store, tunge brystene mine. Jeg brukte et merke som het Anita (koster ca 600kr pr bh) og var kjempefornøyd. Umulig å finne F-cup - i hvert fall med spiler - av billigere merker.

Jeg har snakket med både helsesøster og jordmor om dette med spiler og amming. Så lenge bh'en har god passform og gir god støtte, er det trygdt å bruke spile-bh med tanke på melkeproduksjon. Det viktigste å tenke på mht brystbetennelse er å holde brystet varmt og tørt, unngå trekk, og unngå at man går rundt med sprengte bryst. En massasje under varm dusj kan avverge små katastrofer :)

For min del er brystene såpass tunge at spileløse bh'er vil mangle den støtten jeg trenger rett og slett. Når brystene føles tunge og ikke får nok støtte (dvs beveger seg for mye), det skjærer i skuldrene og nakken blir stiv, vil man bli stresset og føle smerte. Siden hormonene som produserer melk og setteer igang utdrivningsrefleksen skal gjennom også smerte- og stress-senteret i hjernen, vil dette ha negativ effekt mht amming. Jeg mener altså at det kan være verre med spileløs enn spile-bh hvis en har såpass store bryst som det er snakk om her. Jeg har luftet teorien med jm og helsesøster, og begge har sagt seg enige.

Skrevet

Samme her, men vil bare legge til at amourette amme-BH fra triumph også kommer i F-cup, det hadde de i alle fall på Cubus her. Anbefaler den veldig, jeg likte ikke Anita sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...