Gå til innhold

gleder meg sånn til UL

Anbefalte innlegg

Egentlig skulle vi ha vært på UL i dag, men mannen min er på vakt denne uka har så vi måtte utsette det, så neste torsdag da skal vi endelig på UL.

At jordmor sa at hun tror det er tvillinger får jo ikke akurat vente tiden til å virke kortere.

åååå jeg vil vite om det er en eller to i magen nååååå

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7200524-gleder-meg-s%C3%A5nn-til-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi, oi så morro da.... Da skjønner jeg at du er spent ja!! Hverfall da det er mistanke om to...Hva sier mannen din til det da?? Her ble alle super glade også litt satt ut..Hadde vel aldri trudd at jeg skulle bli med det nei, men nå bare går vi og venter mnd for mnd og at tiden skal gå litt fortere.Hihi..Vil jo så gjerne hilse på de snart.

Masse lykke til da hvertfall..Og hold oss oppdatert :)

Han synes det er fantastisk, spennene og skummelt. Han tror ikke det er to før vi har sett det på UL.

Jeg syns det er veldig spennene, hadde jo vært fantastisk om det var to der inne, samtidig som det er skummelt.

Moren hans kommer vel til å hoppe i taket av glede tror jeg, for hun har snakket om tvilliger siden.... vet ikke jeg, det først ble snakk om små barn en gang for noen år siden.

Vi har sagt det til foreldrene mine at det kanskje er to å de synes det det er kjempe kos. Men mannen min ville vente med å si det til foreldrene sine, til vi viste noe helt sikkert.

Kommer nok et innlegg her så fort jeg får tid etter den UL timen... vi må vel ut å spise litt å kose oss litt ekstra den dagen uansett om det er 1 eller 2 der inne ;) + kanskje litt baby shoping hehe

Om vi er en mnd lengre enn hva vi tror så blir jeg litt redd, for da har den lille fått med seg en god del festing. Det har dem hvis de er to også, men ikke like mye som hvis det er en.

Så da får jeg en vond magefølelse.

Var hos legen å fikk ny sykemelding i dag (50%) sa at jordmor trodde det kanskje var tvillinger, så han ville kjenne og lytte litt.

Han sa at livmoren var stor nok til å være rundt uke 25, å når han lytta så fant han masse fosterlyder, men de var så like at han turte ikke å si om det var to eller en.

Men det kan jo også være mye foster vann.

Så ysj, da måtte jeg jo lese litt om det på babyverden.... det skulle jeg ikke ha gjort, må få bort alle negative tanker fra hode mitt nå.

http://www.babyverden.no/templates/Article____539.aspx

Det er noe vanligere med for lite enn for mye fostervann. For mye fostervann, eller polihydramnion, oppstår ifølge nettstedet ”March of Dimes” i ca. 2 % av alle svangerskap

Årsakene til at det er for mye fostervann kan være mange, og i to tredjedeler av tilfellene finner man ikke ut av årsaken. Noen mulige årsaker er:

Misdannelser hos fosteret (særlig som påvirker fosterets evne til å svelge, som er viktig for stabil mengde fostervann, men også hjertefeil kan føre til polyhydramnion).

Rhesus-inkompatibilitet – at mor og barn har forskjellig Rheus-faktor kan spille inn.

Tvilling-til-tvilling transfusjonssyndrom, hvor den ene tvillingen får for mye og den andre for lite fostervann.

Diabetes hos mor.

Flere enn ett foster.

Men... det jo forskjeld på mye fostervann og _for_ mye fostervann da.

Argh har ikke lyst til å bli/være hysterisk, men det gjelder jo mirakelt i magen min jo.

Forstår du engsta dej.. trur vi hønemødre he en tendens til det.. Ej e sikker på at pulsen min sank med 30 når ej såg hjerte slo på ultralyd i dag, og sikkert enda meir når jordmor gjekk igjennom hele gutten og sa at alt såg fint ut... hade engsta mej litt for om dei skulle finne noke feil.. Ej trur nok du he to velskapte små nurk inni magen din, men forstår at ventetida kan bli longe... Du må ha masse lykke til... =o)

Klem

Annonse

takk takk =)

Det skjønner jeg godt, må ha vært fantastisk å få se den lille prisen for første gang og så høre at alt ser bra ut. Har dere tenkt på navn ennå?

Har tenkt ut at hadde det vært masse fostervann og et litenurk som danset rundt i det så ville det sikkert ikke vært så lett å finne fosterlyden, men den fant han nesten hele tiden. Så prøver å slå meg til ro med det.

vi har termin likt foresten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...