Gjest Skrevet 23. november 2006 #1 Del Skrevet 23. november 2006 Min lille datter kom til verden 01.28 , 18 november. En dag over termin. Nå er vi endelig hjemme igjen etter 3 dager på sykehuset, og det er godt. Det hele startet på termin datoen min 17. november. Våknet kl. 07 om morgenen med menssmerter og jevne tak i magen. Jeg spiste frokost, og takene ville ikke gi seg. Vi begynte å ta tiden, og det var 5-6 min imellom dem. Vi dro til sykehuset i 11 tiden , etter at jeg hadde tatt kontakt med dem. De sa jeg skulle komme inn på undersøkelse. Både min mann og jeg var redde for at vi skulle bli sendt hjem igjen. Men nei, jordmor sa at fødselen var på gang, men det kunne ta tid, da jeg bare hadde tre cm åpning. Vi ventet og tok CTG. Etterpå fikk jeg dusje...Så vente litt til før vi ble tildelt en fødestue. Der fikk jeg epidural og antibiotika da jeg har GBS bakterien. Ble så glad og rolig av epiduralen, og sa til mannen min at dette ville bli en bra fødsel. Fikk Epidural ca kl. 19, vannet gikk kl. 21og kl. 23 begynte jeg å få vonde tak på den ene siden som ikke ville gi seg.Hadde da 5 cm åpning. Jeg sa til jordmor at epiduralen ikke fungerte ordentlig da jeg begynte å få skikkelig vondt på den ene siden takvis. De sa at det kunne være slik med epidural, og sa at jeg kunne supplere med lystgass hvis jeg ville. Kl.2400 sa jeg til jordmor at nå begynte det å bli uutholdelig vondt. Hun kjente på meg og sa: Oi, her er det full åpning. 5 cm på en time! Ja, da er det bare å begynne å presse. Pressingen var vond, og ba om å få pudendal blokkade, og fikk det, men opplevde ikke at det hjalp. Var nesten litt lettet over å begynne å presse, og det føltes ut som å presse ut en tømmerstokk. Men jeg hadde i tankene hele tiden at jeg snart var ferdig.Mannen min tørket meg på panna med en kald klut, og det var godt. Høydepunktet var siste pressri, og da jeg kjente at lille jenta mi kom. Mannen min klippet navlestrengen, og hun ble lagt oppå magen min. Alle smerter var glemt... Så skulle jeg presse ut morkaka og det gikk lett som bare det! Endelig over. Lillejenta veide 3180g og var 49 cm...Og verdens nydeligste synes vi selvfølgelig. Da vil jeg takke for meg på dette forumet, og gå over til Din baby! Takk for hyggelig tid sammen med dere, og puster fødestøv til dere som snart skal føde ¤pust¤ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7200358-superblomst-min-f%C3%B8dselshistorie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå