Gå til innhold

filme fødselen??

tess27 jonathan kom 23.12.06

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sittet og vurdert det leeenge nå... og vi har bestemt oss for at vi skal filme hele greiene..(med et unntak mitt ansikt skal ikke med på film når jeg trøkker ut ungen hehe) flere som skal filme?? kan jo hende jeg plutselig angrer meg men bilder sakl det i hvertfall bli mange av:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hær bi det verken videokamera eller vanlig kamera inne på fødestua! Dermed basta ;D

Skrevet

hehe:) må jo enten filme el ta bilde når sambo klipper navlestrengen og når jordmnor holder ungen opp:)er jo 1 fødselen min så det vil jeg ha på film el bilde.. hehe'

Skrevet

Hehe, da samboer jobber i tv har han "truet" med at han har booket et tv team i perioden jeg har termin (altså nå) som står parat. "ler". Så jeg må bare forholde meg til ca 10 stk til i rommet da han skal ha alle vinker. ;) Yeah right. :)

Han blir å ha med seg videokamera og filme ja men er vel inn i mellom og etterpå tenker jeg. Får ta det som det kommer. Trenger han mer ved min side en bak et kamera. :)

Skrevet

neeeeeeeeeeiiiiiii!!! Kan ta bilda når ho e ute, ikke før...Da blir æ sur...hehe

Skrevet

det stemmer, er greit og ha de der med seg ikke bak et kamera,, men skal filmes.. hehe var med på fødslen til veninda mi, og da sku\ylle jeg filme.. hehe trodde jeg da ( var det hu sa føre) men da hu begynnte og få virkelig vondt osv så ble jeg heller slengt rundt som ei filledukke, har aldrig blitt kalt så mange navn og ting på en dag jeg.. hehe.. oxo brøla hu dette er din feil!!!!! ??? æhhh??? hehe da begynnte jordmor og le altså.. hihi skal vel litt til før jeg kunne gjort ei jente gravid hihi...men det er det sterkeste jeg noen gang har hvert me på.. se lille gutten hennes bli født:) så blir vel enda sterkere med min egen, derfor vil jag ha det på film:)

Skrevet

Hvis det skal filmes her, så blir det etter at snuppa er ute.... Fotokamera er pakket ned, må jo knipse noen bilder ihvertfall..... m ikke selve fødselen....

Skrevet

Åååå nei, du! Her skal det IKKE filmes! Verste jeg veit å bli filma fra før, så det skal hverfall ikke skje under fødselen! Kjæresten kan få lov til å ta litt bilder under fødselen, men ingenting av det som skjer der nede! Også har jeg veto rett til å slette det jeg vil, og bestemme hvem som skal få se hvilke bilder, såpass synes jeg at jeg har rett til å bestemme altså! :-)

Skrevet

skal jo ikke vise film og bilder til hele familien.. filmes det så er et kun for meg og samboer.. ingen andre får se.. og bare enklete bilder som skal vises frem.. vil jo ikke vise meg naken i den situasjonen til svigers liksom hehe

Skrevet

NEI NEI NEI!! Her skal det ikke filmes!! :-) Hvem skal man vise den filmen til?? Familieselskap?? hehehe, nei, ingen skal filme meg når jeg føder! Men skal ta bilder når hun er ute da. Jeg vil ikke ha hverken bilder eller film av underlivet mitt eller smertene mine.......

Men det er meg!! Veldig glad noen gjør det da!!! :-)

Skrevet

som jeg skrev i stad.. kan godt hende jeg angrer meg når jeg er i full gang så da må han bare slå av hehe vet jo ikke hvordan jeg reagerer når det er i full gang hehe.. men bilder av lillegutt skla det bli masse av:)

Skrevet

Ikke noe filming her heller... Det værste er at vi har fått forespørsel av NRK om vi kan bli filmet da de lager en dokumentar om jordmødrene på BSS (drammen) disse mnd... ikke vi som kommer i fokus, men jordmødrene... men stooor sjangse vi hadde kommet med... så der takket vi pent nei ja...

Skrevet

Ikke noe filming, men bilder blir det, morro og se på etterpå, men ikke bilder av skrittet og sånn... det vil jeg ikke ha med meg i minnene, hehe.. Tar det litt som det kommer egentlig, men det blir iallefall masse bilder etterpå....

Skrevet

Hvis jeg noengang skal ha flere barn tror jeg jammen det er greiest at jeg har minnene om fødselen bare i hodet og ikke på film. Ser man på den filmen vil man vel aldri ha barn igjen....

Vi har akkurat fått nytt kamera, men det skal ikke i nærheten av fødestua - filmer heller litt på barsel når både mor og barn er litt mer delikate.

Skrevet

Her blir det kun fotoapparat, og KUN det!!! Og det ska bare tas bilder etter at det e ferdig!!!

Så det så:)

Skrevet

Hei tess24. Jeg har fødet to ganger før, og filmet begge fødslene.

Syntes det var helt grei. Kameraet gikk kun mellom riene, og da er vi jo smertefrie og vet stort sett hva vi gjør. Blir jo som regel bare noen klipp mellom riene, for når de står på så er jo ledsageren opptatt med deg.

Filmet mest første gangen, for da hadde jeg med to under fødselen.

Mamma hjalp meg og pappaen filmet. Ikke noe ekkelt i heletatt.. Veldig gøy å ha senere. Ungene skal få de når de blir store. Har ikke filmet selve "tissen"... Det blir litt privat.... Bare film du, det blir et minne for livet!!!!!!!

Skrevet

skulle gjere hatt det på film men, siden det blir ks kan jeg bare glemme det.

Skrevet

Vi filmet 1. gangen og skal definitivt gjøre det igjen! Han startet filmingen med opptak hjemme hvor han har zoomet inn arket med rietidene. Imens høres det at jeg står i dusjen, og han sier at det nå er ting på gang etc.

På sykehuset filmet han mens jeg pustet lystgass, ser at jeg krøller tærne og har det fryktelig - kun noen sekunder. Han filmet også mens jeg satt i badekaret og var nogenlunde meg selv. Han filmet aldri meg naken eller nedentil, det var heller aldri noe spm.

Så ble det ikke noe mer filming før jenta var kommet, helt nyfødt. Jeg angrer iallefall ikke på det og skal selvfølgelig gjøre det igjen - det er minner for livet som er fint å ha på film:)

Skrevet

skal ikke filme, men skal ta bilder, også under fødselen.

Grunnen til at jeg ikke vil filme er at jeg vil ikke høre smertehylene mine i ettertid.... bilder tror jeg blir et bedre minne.

Skrevet

Aldri i livet :-) ikke noe filming eller bildetaking før lillegutt er ute nei ;) jeg HATER å bli filma eller tatt bilde av, sp jeg skal ihvertfalll ikke ha noe bilder eller film fra meg i den situasjonen nei.....

Skrevet

Vi har fått låne et videokamera - men det er først og fremst for at pappan skal ha i beredskap hvis jeg blir lagt i narkose en gang til.

Sist ble jeg det (livmor-prolaps) og gikk derfor glipp av de tre første timene til ungen min, det var surt.

Ellers blir han jo altfor opptatt av meg og babyen til å drive å filme underveis - det skal han få slippe.

Men kanskje filme veiing og måling i rommet ved siden av operasjonssalen, det går jeg jo også glipp av.

Skrevet

verken fotoapparat og vedeokamera er tillatt på føden når eg er der...

Det får en vente til etter at hele greia er over. det blir det nok av etter hvert.

Skrevet

Samboeren truer med å filme.... Men det er ikke aktuelt :)))

Men noen bilder skal han få ta... har jo digitalt så jeg kan gå over å slette de jeg ikke vil ha der.. men han får ta de diskre... og ikke mens jeg hyler og bærer meg :))

Han skal iallefall ta bilde av gutten vår så fort han er ute.... Det er viktig!!!!

Skrevet

Vi har kjøpt oss filmkamera nå, men det er defintitivt for bruk etter fødsel, ikke under. Er heller ikke så glad i å se meg selv på bilder/film, så akkurat den situasjonen med smerter og det hele skal i hvert fall ikke festes til film...

Kan hende sambo skal få filme rett etter at jeg har fått ut lisjegutten, så lenge jeg blir holdt utenfor bildet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...