Gå til innhold

Uff...han spiser såååå lite :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden i går kveld har han nesten ikke spist noe.

Kveldsgrøten i går kveld spiste han 4 små mam skjeer av (pleier å spise grøt av 180ml vann på kvelden)

Frokost grøten i dag spiste han 2 skjeer av (150ml vann til vanlig)

Skulle gi han melk nå,pleier å drikke 180ml,men drakk bare 80ml!

Prøvde å gi han melk både i går kveld og til frokost men ville ikke ha.

Ikke vil han ha frukt eller noe heller.

Tror det er ett par tenner som er på vei,men noe næring må han jo få i seg.. Hørt at babyer får mindre matlyst ved tannfrembrudd,men at det skulle bli så ille da.

Eneste trøsta er jo at han hvertfall drikker mye vann.

Åssen var deres babyer ved tannfrembrudd da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er 6mnd :)

Skrevet

Mi har også gjort det idag...tok 1 pupp kl 5 og nektet å spise før kl 11. Da virket hun fortsatt helt uinteressert, men jeg lirket i henne litt pupp...Ikke no mer mat etter det :( Grøt som ellers er så godt spyttes bare ut igjen....ikke så lett å skjønne alt nei ;\

Skrevet

Skjønner at du peser.... slik var jeg også med førstemann. Men de spiser når de er sultne. Spiser de ikke er det et eller annet....går nok oevr. Bare ikke stress.

Husker helsesøster sa til meg at jeg må la magen til lillegutt få ro. Ikke la han spise så ofte. Vil han ikke ha frokost, vent til lunch med å tilby mat. Da spiser han lunch pluss at han garantret spiser det han skulle spist til frokost også. Feks. 2 skiver til lunch i stedet for normalt 1.

Og det stemte. Han tok igjen.... det han evt. ikke ville spise tidligere på dagen. Det er bare det at det ikke passer for MEG at han ikke spiset når JEG ville det. Vi mødre må snu "holdningen" vår og tenke hva som passer DE akkurat da.....

:-) Lykke til :-)

Skrevet

Skal ta det med ro her ja.. Det som er rart er jo at det nå er 3 måltider han nesten ikke har spist noe :(

Blir spennende å se om han spiser no særlig til middag om ca 1 time da :)

Skrevet

oiii,glemte å si TAKK for svar :)

Skrevet

Jeg snakket med HS når min plutselig begynte å hoppe over et måltid.

Svaret jeg fikk: spiser du like mye hver dag kanskje???

Ble litt overrasket over det svaret, men det er jo temlig logisk. Så lenge barnet vokser normalt er det ingen fare...

Skrevet

Ja,hadde ikke reagert hadde han hoppet over 1 måltid,men han hoppet over 4!!!... Men nå i stad når vi skulle måle tempen,kom det 3 knall harde ertestore klumper med avføring. Så løp nesten ut på apoteket å fikk kjøpt no greier for magen,og nå er bleia full... Blir spennende å se når han skal ha kveldsmat om det var den harde magen som gjorde at han ikke ville spise. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...