akt80 & Sara Emilie Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 jenta mi er 3 mnd, om eg er heldig får eg ut litt sjenert prating en gang om dagen.. hun jobber veldig med munnen men klarer ikkje få lyd ut..
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 hehe...det kommer....bare vent...blir sikkert litt av en pratguri skal du se
så var vi 4 Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Det er veldig forskjellig fra barn til barn. På 3 mnd kontrollen til Martin kommenterte de hvor utrolig aktiv og pratsom han var men det er nå en gang bare sånn han er. Prater du mye med jenta di, for det kan hjelpe.
akt80 & Sara Emilie Skrevet 23. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2006 eg trodde eg pratet masse med hun, men begynner å lure nå.. sambo prater ikkje så mye kanskje.. tuller mer med henne.. får stramme han opp og hehe
Skogro Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 Jenta mi er 2 mnd og prater mye, men så har hun flere store søsken som prater medhenne i tillegg til oss. Ikke bekymre deg, gutten min på 11 år hadde nesten ikke lyder før han var et halvt år, barn er veldig individuelle slik. og utviklingen går veldig i rykk og napp. Plutselig så skravler hun som bare det:)
LivetErEnLek Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Det er helt individuelt når de begynner å "prate", men et lurt tips, er å passe på å legge inn pauser når man snakker med dem slik at de får tid til å svar. Helt fra de er helt små, så forstår de dette med turtaking, og mange svarer deg ikke hvis du ikke legger inne en klar pause i din egen prating og tar deg tid til å vente på at det kommer noe. Et annet tips, er å ikke bare prate "voksenspråk" med dem, men lag slike lyder de selv lager. Små babyer hermer når de prater og det er ofte motiverende for dem når de kan lage de samme lydene som deg. Så når hun lager en lyd, då svar henne med på lik måte. Og sist men ikke minst....kos deg med det!!! Hun begynner å prate når hun er klar.
akt80 & Sara Emilie Skrevet 23. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2006 takk for gode tips! gjør det du sier med å gi henne tid til å svare... da kommer det av og til en lyd og, men hun prøver veldig hardt ser det ut som, lager det mest utroligste utrykkene i ansiktet hihi.. som regel så gjør hun det en stund så stopper hun, og da er det vell min tur til å prate hehe har lyst å prøve å prate med hun nå, men nå sover hun bare.. fikk vaksinene sine i dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå