Gå til innhold

lillebror til Johannes....

janus-guttemamma

Anbefalte innlegg

Guttenavn er kjempevanskelig.

Vi vil gjerne ha et navn som er tradisjonelt, men ikke øverst på navnelistene. Er ikke så begeistret for veldig utenlansk klingende navn som f.eks. Kevin og Brian. Heller ikke veldig "nye" uvanlige navn som f.eks. Timian og Neo.

Vi har tenkt litt på Isak og Abel. Noen flere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Johannes og Thomas

Johannes og Jonas

Johannes og Julian

Johannes og Theodor

Johannes og Ludvig

Johannes og Henrik

Johannes og Andreas

Johannes og Sebastian

Johannes og Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes og Isak passer veldig godt sammen.

Johannes og Jakob

Johannes og Alvin

Johannes og Erling

Johannes og Gustav

Johannes og Bendik

Johannes og Sigurd

Johannes og Helmer

Johannes og Karsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for en rekke gode forslag! jeg har notert ned en god del av dem på lista mi. Særlig syntes jeg BEndik var bra, og Kom til å tenke på Sigve når jeg så noen foreslå Sigurd (ikke aktuelt, babyen har en onkel Sigurd). Ellers liker jeg godt Henrik, Velte (men tenkt om det blir en STOR gutt etterhvert) og Theodor (men nå heter storebror JOhannes Theodor så det blir vel litt fantasiløst :) )

Tusen takk. Jag har litt mer å fortsette jakten med nå.

Tror nok likevel Abel står høyest på min liste... ennå... men er veldig usikker.

Åååhhh at ikke jenta konne komme da! Vi hadde jo navnet klart! (Alma Fredrikke eller Alma Oline)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isak er fint.

Abel blir vel litt vel sånn fjong guttepjokk i plysj spiller piano og blir ikke møkkete....opplegg!

Isak er fint, fordi det ER FINT, kan knytte seg til Johannes sånn historisk, men allikevel helt ulike lydbilder. JEg får litt krupp jeg når søsken har navn man knapt klarer å skille på!

Jeg har fått litt sans for Eilif i det siste jeg! Også August og også Filip også Lasse og mattis og Kalle er jo også fine. Jeg liker også veldig godt Hermann. Har tenkt mye på dette, vi venter en gutt og denne gangen er vi helt på ulike planeter min kjæreste og jeg - vi har bestemt oss for å ikke bestemme oss noe før barnet er 3 uker gammelt. Lurt her i gården. Nå kan vi le godt av uenighetene vår foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har en Johannes, da lillebror kom fant vi ut at det klang godt med navn som sluttet på s til. Eks Elias Tobias Silas Mathias. Valgte Elias litt for å holde på navnetradisjoner i familien. Men Tobias står nest på lista hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes og Joachim

Johannes og Preben

Johannes og Julian

Johannes og Jonathan

Johannes og Julius

Johannes og Jørgen

Johannes og Valdemar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...