*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Kjøpte DEN fine vogna i sommer, lysegrå/blå Mytsy med svingbart framhjul. Herlig å trille, særlig i butikker. Men, så kom det noen kalde høstdager og jeg hadde kjøpt voksipose til snuppa. Prøvde den nedi vognbagen (snuppa var da 2.5mnd) , og fant fort ut at det ikke var plass til den pluss baby..(!!) Jeg ble mer og mer irritert, dro til butikken vi kjøpte vogna og ba de demonstrere en voksipose oppi denne type bag. Voksiposen er av typen Ullkorga. Neeei.... Det er jo litt liten plass her, sa dama i butikken.. Ja, sa jeg, tenkte kanskje jeg hadde lagt den feil til el no, men det hadde jeg tydeligvis ikke. Snuppa mi er ikke stor, var 3140gr ved fødsel, så den saken er utelukket. Fant ingen løsning, så jeg dro hjem, like forvirret.. De kan da ikke selge så små bagvogner her i landet hvor det er vinter hvert år?? Så etter mye om og men etter noen dager kom det fram at vi måtte kjøpe en ny brukt vogn med større bag.. Det gjorde vi, en Swithun vogn. Myyyye større bag, snuppa er nå 4 mnd og ha goood plass å vokse på. En ting til men Mutsyvogna.. Den har null demping (foruten lufta i hjula), så å gå på ulendt terreng er håpløst med en sovende baby, dessuten er madrassen ganske hard. Hadde vært håpløst å gå tur med den vogna nå, da det er veldig humpete isføre her.. MEN den er utrolig god å trille inne på kjøpesentre/butikk, og den ser knallstilig ut. Mine erfaringer med vogna:)
milva76 Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Det er mange vogner man ikke får plass til Voksi i, så de fleste prøver før de kjøper. Veldig mange bruker dunposer nå for å få plass i små bager og så evt gå over til Voksi når man bruker sportsvognsdelen. Tror man nesten må forvente å sjekke ut dette selv. Man velger selv vogn og ikke alle vogner er laget for Voksi. Håper du får glede av vogna som sportsvogn senere.
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 23. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2006 Jupp, du har rett, men som førstegangs i sommer så tenkte jeg ikke engang på å prøve voksi i bagen... Ja, skal bruke den som sportsvogn:)
milva76 Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Håper det blir bra! Det er ikke lett å orientere seg i vognmarkedet. Sinnsykt mye å velge i!
energica Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 Jeg får da plass til voksipose i den.. Hun min er 3mnd. og god nok plass, veide 3500 :-) Har gått massse turer, 2 1/2 time hver dag, stier og veier, funker helt topp det, ikke veldig fjæring nei, men ungen min sover som en stein allikevel, ikke no problem.
H med en prinsesse+ en i magen Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 Hei, Tenkte på Mutsy-vogn selv, har termin i mars, men når jeg var og så på den og så at den ikke var større enn 72 cm innvendig i bagen har jeg slått det fra meg. Men hvaslags vogn er den nye du har kjøpt? Swithun? Har ikke hørt om det før og finner ikke noe på nettet... Kunne tenke meg å sett på denne da jeg har lyst på en stor bag. Takker for svar
janne82 Skrevet 25. november 2006 #7 Skrevet 25. november 2006 hei! jeg har termin i februar, og ønsker meg mutsy vogn...er bagen virkelig såå liten? har vært overalt og sett og snyes ikke den så så værst ut jeg i forhold til mange andre, skal nok bruke skinnpose eller dunpose i den. hadde brio kombi til forrigemann og den synes jeg virker mindre i bagen(er smal) vil også ha en vogn som ikke tar stor plass i bilen...
It's all about me Skrevet 25. november 2006 #8 Skrevet 25. november 2006 Her er link hvor du kan se Svithun: http://www.engbaby.com/NO/Svithun/Svithun2.html
Mamma'n til Elias Skrevet 25. november 2006 #9 Skrevet 25. november 2006 Hei! Jeg har en mutys vogn, urban black 2006 modell. Fikk min lille gutt 20mars. Da jeg reiste hjem ifra sykehuset var det minusgrader og snø. Hadde da saueskinn oppi, samt tepper og dyne. Dette gikk kjempe bra:) Brukte bagen i 4mnd, byttet til sportsdel først og fremst fordi Elias nektet å ligge nedi den fordi han ikke kunne se noe. Men prøvde den da han var 5mnd og da passet den enda, da var det vel og merke sommer altså. Nå er Elias 8mnd og han har det kjempe bra i vogna i eskimo posen som hører til... Har planer å selge min i februar/mars fordi jeg har funnet en ny vogn jeg liker. Vil selge den mens jeg forsatt kan får noe for den:) Dette ikke fordi jeg er fornøyd med mutyvogna mi, det er jeg! Jeg syns ikke at dempingen er et problem, og jeg går i trapper hver dag. Elias sover uansett. Den er kjempe å kjøre uansett underlag mener nå jeg. Sa det senest idag til en venninne av meg som snart har termin at jeg ikke hadde valgt annerledes hvis jeg fikk sjansen igjen. Er enig i at bagen er liten, men det er samme størrelse som Quinny bagen. Får du i februar/mars/april/mai er det ikke noe i veien for å ha denne bagen:) Vogna tar liten plass i bilen og er ei lett vogn å løfte på... Dette var en av de kriteriene som var viktige for oss.. Selger min på nyåret så dersom noen er interessert er det bare å maile meg så kan jeg sende bilder av vogna:) [email protected] Kos
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #10 Skrevet 25. november 2006 Skal man ha vinterbarn så lønner det seg vel nesten og kjøpe en helt vanlig bagvogn som kun fungerer som det. Og en sportsvogn når den tid kommer. Har hatt mutsy, bare sportsvogn. Skal si den ble solgt fort. Ikke lang nok i ryggen og synes guttungen satt vondt. Slei liksom nedover. Annbefaler den ikke til venner og bekjente. Tung er den også, og den fyller faktisk en del om man ikke tar av hjulene. Har nå teutonia, den er jeg fornøyd med. Grei med plass i bagen, og kommer nok til å bruke den elelr kjøpe en nyere teutonia vis jeg noen gang skal ha en til.
Mamma'n til Elias Skrevet 25. november 2006 #11 Skrevet 25. november 2006 Som anonym sier så lønner det seg nok å kjøpe bagvogn dersom man får vinterbarn. Er ikke enig ang sportsdelen. Elias sitter kjempe godt. Bruker vel og merke ikke selen enda siden han sitter så godt og stødig innepakket i posen. Merker forsatt ingenting om at den ikke er lang nok i ryggen, men så er igjen Elias bare 8mnd. Har vært på shopping på Ikea med fullastet bil, hadde god plass til vogna med hjula på(sportsdelen). Har aldri måttet ta disse av. Men så kommer vel dette an på bilen, vi har Saab stasjonsvogn:) Jeg anbefaler den gjerne til venner og kjente, men man bør ikke kjøpe den dersom man har termin på slutten av året! Som med alt annet: Smak og behag!
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 26. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 26. november 2006 Masse meninger, ser jeg:) Ja, bagen er kort, synes bare det var litt irriterende at ingen informerte meg om dette.. Men jeg var dum som ikke engang prøvde voksi oppi da jeg kjøpte den. Rart igrunn at det skal vøre så stort sprik i størrelsene på vognbagene. Swithunvogna vi har nå er knallgod, hun kan vokse 20cm til oppi der. MEN vi kommer til å bruke Mutsyen som sportsvogn, er jo helt herlig å trille den vogna:) Og det med demping, vesla sover hun også, men jeg tenker på det lille hodet hennes, blir jo litt risting selv om jeg gikk forsiktig i ulendt terreng.. Vogna blir liten sammenslått,ja, vi har en liten stv bmw318, og har aldri hatt problemer med plasen,nei:) Skulle vært en bag til til Mutsy-vogna, som er 10cm lengre. For de som får høst/vinterbarn..
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 26. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 26. november 2006 H med prinsesse i magen: Jeg søkte på Swithun på sol.no, fikk fram div ting. Og på finn.no er det noen tilsalgs har jeg sett, er vel to,tre år gamle, men lite har forandret seg. Swithun er et gammelt godt merke:)
Mmmmmmamman Skrevet 28. november 2006 #14 Skrevet 28. november 2006 Hei! Hvilken av bagene var det du hadde til vognen? Joey, Sport eller Cargo? Vet at en av dem er litt større enn de to andre, og har tenkt på å kjøpe den selv. Og hvilket understell hadde du? Jeg vil ikke ha 3-hjuling, så Urban Rider er mitt førstevalg. Noen som har erfaringer med det understellet?? Hilsen snart førstegangsmamma:)
Vilha1til.:) Skrevet 7. desember 2006 #15 Skrevet 7. desember 2006 Hei! Jeg har termin 12.januar og vi har også kjøpt oss mutsy vogn. Vi kjøpte den modellen som heter cargo. Det er den som i følge selgeren vi snakket med er størst. Joey (den som er sølv nederst og helt hard) er minst. Vi valgte også urban rider understell pga at hjulene er såpass store og vil derfor være enklere å trille når det er snø. Synes den 3-hjulingen virker litt vinglete liksom. Jeg hadde kjøpt urban rider cargo hvis jeg var deg. Et tips er hvis du har mulighet til å kjøpe vognen i utlandet kan du spare masse. Vi kjøpte vår i Nederland(Mutsy er faktisk et nederlandsk merke) da pappan har familie der og vi sparte 6000kr på det vi kjøpte. I tillegg til dypvogna og sportsdelen kjøpte vi bilsete,funseat, vindpose til sportsdelen og fikk med dyne og pute på kjøpet.Betalte i underkant av 6000 NOK. KUPP! Klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå