Gjest Skrevet 23. november 2006 #1 Del Skrevet 23. november 2006 Det er så mange farer der ute! Farer som truer barna mine. Farlig mat... farlige leker... kjemikalier... forurensning... narkotika... krybbedød! (Gud foby!)... sykdommer: allergier, astma, kreft... trifteri, tuberlumose, neslinger, kikkehoste, starlagensfeber... osv, osv. Hva vet jeg om dette, stakkars, lille mennesket. Jeg, som har to små barn jeg vil beskytte mot alt som er farlig og vondt i verden. Hva skal jeg gjøre? Lese, lese, lese? Surfe etter informasjon på nettet... se dokumentarprogrammer... lese tidsskrifter... Åååh! Jeg forstår ikke alle ordene! Det er så vanskelig! Jeg vil bare leve! Jeg vil være glad rundt ungene mine! Jeg vil lære dem å være glade! Til dere som spør oss som vaksinerer om vi kan BEGRUNNE hvorfor vi gjør det. Til dere som spør om vi ville få dårlig samvittighet dersom noe skulle skje etter vaksineringen. Til dere som spør om vi vet hva vi gjør. Jeg vil bare svare: NEI! Selvfølgelig vet vi ikke hva vi gjør! Og det er ikke vårt ansvar å vite hva vi gjør. Vi vil bare leve. Her og nå! Uten å forsure livene våre med bekymringer og tunge valg. Derfor velger vi å stole på menneskene der ute. Vi velger å overlate tunge valg til noen som vi håper - og tror - vet hva de gjør og som vil det beste for oss. Det var dagens hjertesukk fra meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7198943-valgets-kvaler-i-et-komplisert-samfunn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Ignorant Skrevet 23. november 2006 #2 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg tror virkelig ikke at vi som velger å sette oss inn i dette tunge emnet; vaksiner, har flere bekymringer og er mindre glade rundt barna våre, enn de som velger som du selv sier; å la samfunnet, i dette tilfellet helsevesenet, folkehelsa, politikere, legemiddelindustrien og WHO, ta denne vanskelige avgjørelsen for oss. Jeg føler en enorm lettelse ved å ha tatt mine barn ut av vaksinasjonsprogrammet. Med det følger det selvpålagte ansvar å stadig holde meg oppdatert og orientert, i tilfelle det skulle dukke opp noe som kan få meg til å skifte standpunkt. Synes ikke min egen og mine barns livskvalitet forsures ved at jeg tilegner meg kunnskap om vanskelige valg i livet, nei, snarere tvert i mot! At du lar andre ta slike avgjørelser for dine barn, er ditt valg, men jeg tror neppe du blir noe gladere av den grunn! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7198943-valgets-kvaler-i-et-komplisert-samfunn/#findComment-7201121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. november 2006 #3 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg har ikke sagt at jeg er gladere enn dem som ikke vaksinerer ungene sine. Men: Når jeg blir kalt "hjernevaska tulling" og at jeg har "hodet fullt av dritt", så virker jo ikke folk spesielt glade. Siden dette forumet bare gjør meg urolig, sur og irritert, skal jeg prøve å ikke være mer her inne. Jeg skrev dette innlegget for å prøve å få formidlet at det ikke er alle som føler at de er nødt til å begrunne hvorfor de vaksinerer ungene sine. Tenk på alt som KAN være farlig! Tenk på alt vi spiser, kjemikaliene vi omgir oss med, materialene i husene vi bor i, osv. Har du tenkt å kontrollere ALT? Det trengs mange LIV for å kunne sette seg inn i all kunnskapen som finnes am alt dette i hele verden. Jeg har vært mye bekymret, og vet hvordan DET er. Jeg har lært, etter hvert, at veien å gå for meg er å prøve å akseptere at livet ikke er sånn at jeg kan ha kontroll på alt. En må lære å ta livet som det kommer, med dets gleder og sorger, for ting kan skje uensett hvordan man prøver å gardere seg. Da er det lettere å overlate ansvaret til andre også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7198943-valgets-kvaler-i-et-komplisert-samfunn/#findComment-7201603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheNatural Skrevet 23. november 2006 #4 Del Skrevet 23. november 2006 Du har rett, Foringsautomaten, det er umulig å sette seg inn i alle områder som kan påvirke vår helse og det er ikke bra å uroe seg over ting man ikke kan gjøre noe med. MEN, når det gjelder hvilke medisiner eller type mat våre barn og vi skal bruke, kommer vi til et punkt der vi selv kan sette oss inn i det og ta valg. Jeg stoler på at mekanikeren gjør det riktige med bilen min og skulle det ikke være tilfelle, ja, så er det jo bare en ting. Men vår helse er utrolig mye mere verdifullt og på det området nekter jeg å sluke rått det som andre måtte si. Mange valg i livet er vanskelig men personlig synest jeg ikke valget om aldri mere i livet å ta en eneste vaksine er vanskelig. Det andre med for eksempel alle kjemikaliene vi omgir oss med, kan en ikke komme unna helt. Kroppen har et flott avgiftningssystem, men det har sin tålegrense. Derfor vil jeg ikke med vilje i tillegg belaste det til bristepunktet med unødvendige vaksiner og syntetiske medisiner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7198943-valgets-kvaler-i-et-komplisert-samfunn/#findComment-7203986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. november 2006 #5 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg er helt enig med TheNatural. Det å fraskrive deg ansvaret for din egen helse er noe av det farligste du kan gjøre. Det er det viktigste man har her i livet og ryker den så nytter det ikke å gi skylden til noen andre. Det argumentet du bruker om at alt er så farlig, det holder ikke. Det er som en røyker som sier at jeg gidder ikke leve sunt fordi jeg røyker. Man ender opp med å belaste kroppen mye mer enn nødvendig. Det handler om å ta det beste valget. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7198943-valgets-kvaler-i-et-komplisert-samfunn/#findComment-7205377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. november 2006 #6 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg har ikke sagt at man skal fraskrive seg ansvaret for sin egen helse - heller tvert imot! Jeg tar ansvaret for min og ungene sin helse ved å stole på folk som jeg tror kan noe om det. JEG har ingen kompetanse innenfor medisin, og derfor velger jeg å stole på mennesker som faktisk har det. Jeg kunne bruke årevis på å lese om det på fritida mi, men jeg ville likevel ikke kunne få samme kompetansen som dem som har viet hele sine yrkesliv på å forske på dette. Jeg tar altså ansvar for min og ungene sin helse, ja! Selv om jeg overlater enkelte avgjørelser til mynighetene, og stoler på at det er det tryggeste, betyr ikke det at jeg fraskriver meg ansvaret for min og ungenes helse! Jeg mener at det ikke er uansvarlig å stole på myndighetene, noe dere ser ut til å mene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7198943-valgets-kvaler-i-et-komplisert-samfunn/#findComment-7205833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #7 Del Skrevet 23. november 2006 Myndighetene og legene er reliøse gfanatikere, de er dessuten onde og pengegriske og står i ledtog med den gusomme legemiddelindustrien. Det vet at det er farlig og ineffektivt å gi vaksiner, men de gjør det likevel, for de får penger for det. Kan ikke stoles på. Le Docteur S: Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7198943-valgets-kvaler-i-et-komplisert-samfunn/#findComment-7205962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #8 Del Skrevet 23. november 2006 Hvilken hjernevaska dommedagsprofet er du, som tydeligvis er så lav under topplokket at du krever at folk må bevise at de ikke tror på noe som ikke er bevist? Du passer bra i kirka, der mange med din holdning holder til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7198943-valgets-kvaler-i-et-komplisert-samfunn/#findComment-7206126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Ignorant Skrevet 23. november 2006 #9 Del Skrevet 23. november 2006 Til foringsautomaten Nei, jeg skal og vil ikke kontrollere ALT, men det er faktisk frivillig å vaksinere barna sine, og det er frivillig å overlate til myndighetene å ta den avgjørelsen. Du er ikke alene om det, men det at du i det hele tatt beveger deg inn på dette forumet, viser jo at du til en viss grad er interessert i emnet, men at det sannsynligvis blir for omfattende for deg å sette deg inn i det. Unødvendig å bli frustrert fordi noen prioriterer annerledes i sin fritid. Det du og mange pro-vaksine"ferskinger" med deg gjør på dette forumet er å starte friskt med å slenge med leppa uten å ha satt seg inn i emnet i det hele tatt. Dine uttalelser om "gratispassasjerer" falt ikke i særlig god jord, folk her inne er lei av å bli forsøkt latterliggjort av uvitende, når det gjelder noe så alvorlig som vaksiner. At du velger å stole på myndigheten er ikke det samme som at du stoler på folk som har viet hele sitt yrkesaktive liv til vaksiner. Det er vel mer korrekt å si at du har valgt å stole på politikere og helsepersonell?! Hvor mange timer årlig har disse yrkesgruppene brukt på vaksiner tror du? Forskningsrapporter, statistikk og annen faglitteratur har du jo ikke tid til å lese, sier du. Uansvarlig å stole på myndighetene eller ei? Naivt iallefall. Om du tror myndighetene er ufeilbarlige, så gjerne for meg, men prøv å ha litt forståelse for at andre foretrekker å ta ansvaret selv! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7198943-valgets-kvaler-i-et-komplisert-samfunn/#findComment-7207336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå