Gå til innhold

Dere som helpumper, hvor lenge har dere gjort det ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som helpumper, hvor lenge har dere gjort det ?

Jeg helpumper, er nå på min 3 mnd, og lurer på hvor lenge folk klarer å holde melken ved pumping :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare pumper dere da, og ingen amming?

Skrevet

Har du orket det så lenge? Så flink du er da!! Jeg gav meg etter 3 uker. Følte jeg gjorde ikke annet enn å pumpe..

Tror nok du kan holde på melken i lang tid selv om du pumper. Bare du pumper regelmessig.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor lenge jeg kunne klart det, men tror nesten så lenge jeg ville igrunn...fikk ikke mindre melk av å helpumpe snarere tvert i mot. Jeg valgte å slutte når Mathias var 4 mnd, det pga han ble myyyye bedre av å drikke mme istedet for mm:)

Hvis du merker at det begynner å minke litt på melken kan du bare stå opp et par ganger på natta og pumpe i noen dagers tid...det skal visst hjelpe:)

Skrevet

Jeg pumper meg ca 6-7 ganger daglig, ja det er jo litt kjedelig å sitte der, men samtidig så er jeg SÅ glad jeg kan gi snuppa mm så jeg er veldig ivrig hver gang. Hun ammer bare 2 ganger daglig ca, på morgenen og på kvelden. Aner ikke hva det er som gjør det, men det er KUN da hun orker, sikkert fordi det er mer melk eller fordi hun er trøtt og sulten og ikke er så "med" på det som skjer. Det er dager hvor hun ikke vil amme i det hele tatt også. I allefall skal jeg pumpe meg så lenge det går, jeg har fryst ned 60 poser med 150 ml pr pose, så har en overflød av melk. Samboer mener jeg bør selge, men da må jeg pumpe meg ENDA mer og det orker jeg ikke hehe !!!

Så til dere som lurte på om jeg har holdt på så lenge så er svaret ja :)

Skrevet

Høres fryktelig slitsomt ut. Pumper meg på kveld for og gi kvelden etter, tar jo en stund. Så mye av dagen må jo gå på pumping?

Skrevet

Glemte å si at jeg i starten brukte Medela Swing, men nå har gått over til Medela Pump In Style, da denne er sterkere motor på og egner seg bedre til helpumping ! Anbefaler disse pumpene på det STERKESTE ! De er bedre enn de de hadde på sykehuset ! Virkelig supre :)

Skrevet

Ja klart mye av dagen går på pumping, jeg bruker 15 min hver gang og får da ut ca 200ml. 15 x 6 = 90 minutter.

Hva man ikke gjør for sine små :)

Skrevet

snart pumpet i 6 mnd. bare 6 mnd igjen ;)

Skrevet

Ååååh så betryggende å høre at andre klarer det :) Skal satse på 6 mnd i første "runde" og se hvordan det går etter den tiden.

=D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...