lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Jeg trenger råd angående brystpumpe. Har en gutt på 7 uker, som kun får morsmelk. Har ikke prøvd flaske enda. Men vi har tenkt og prøve å få ham til og ta det, da jeg skal bort en kveld snart. Så jeg skal ikke pumpe meg så ofte, bare en og annen gang, hvis jeg skal noe. Har ellers tenkt og fortsette og amme han. Bør jeg da kjøpe manuell, eller elektrisk? Og hvilken sort anbefaler dere? Jeg kan ingenting om pumper, så alle råd mottas med takk. PS: gutten min er veldig ømfintlig når det gjelder og ta smokken, det skal veldig lite til før han brekker seg når jeg putter den i munnen hans. Så kanskje det blir det samme problemet når han skal ta flaske? Finnes det evt noen flasker som har mindre tut/smokk enn andre? Kanskje det er lurt og kjøpe en pumpe som evt passer til slike flasker? Noen som vet??? Håper på mange svar!!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Jeg kjøpte en avent manuell pumpe og får det ikke til. Så jeg vil anbefale deg en elektrisk en. Kanskje du kan låne på helsestasjonen din? Hør med helsesøster. De er ganske dyre. Jenta ¨vår brekker seg av smokk men hun tar faktisk flaske. Favoritten er chicco-flaske med lateks-smokk. Den smokken er mye mykere og ser mer ergonomisk ut en silikonsmokker.
Retro-mamma Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Jeg har Weleda elektrisk pumpe kjøpt på Babyshop til under 1000-lappen. Utrolig dyrt. Men den har fungert veldig bra da. Bråker fælt da - så flaut å ha med ut på offentlige toalett (de få gangene jeg har vært på fest og måtte pumpe). Jeg er veldig fornøyd med sutten på Dr Brown flaskene - de større i omkrets. Sutten ser ut som en brystvorte - ikke sånn vanlig tutt. Vanskelig å forklare - men kikk litt i butikken.
Gjest Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Jeg har brukt Medela Swing og var SUPERFORNØYD, men har nå gått over til Medela Pumpe In Style Advanced, fordi jeg helpumper meg. ammer bare 3 ganger i døgnet, da lillemor ikke vil mer enn det, så trengte en pumpe som ville holde for det jeg skulle bruke den til. Begge to er FANTASTISKE. Den siste er så klart best, men også dobbelt så dyr. www.medela.ch
Mersa og gutta <3 Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 Jeg pumper meg også bare når jeg skal noe. Jeg har Medela swing og er virkelig superfornøyd! Den er elektrisk, men bråker ikke noe særlig. Men den er dyr da! 1200kr på apoteket
Gjest Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Medela Mini Electric får du til ca 700,-. Det er vel ikke så mange hundrelappene mer enn for en manuell pumpe. Jeg har vært veldig fornøyd med den! Brukte den til fullpumping i 4 uker. Fikk ut mye melk med den, og klarte fint å øke produksjonen med denne pumpa. Anbefales!! (Har også hatt Avent manuell pumpe)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 jeg har avent manuel pumpe, den er helt forferdelig. Så kjøpte jeg en elektrisk pumpe Medela swing, den er helt fantastisk....stillegående og effektiv og plutselig får jeg ut masse. Betalte 900kr for den
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 23. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2006 Tusen takk for svar!! Veldig greit og ha med seg når man skal ut og kjøpe.. Hvor selger de disse medela pumpene? Virker som det er de folk er mest fornøyd med.. Anbefaler dere elektrisk, fordi om det kanskje ikke er så ofte jeg skal bruke den? Er det verdt de ekstra kronene?
Gjest Skrevet 23. november 2006 #9 Skrevet 23. november 2006 JA JA JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA det er verdt de ekstra kronene ! Nå vet jo ikke jeg om du skal ha flere barn, men er jo også verdt en tanke at man kan ha de senere Elektrisk er mye lettere og man slipper pumpe selv, jeg skjønner ikke hvordan noen klarer å pumpe manuelt jeg, har prøvd det noen ganger og sliter meg fullstendig ut. Med elektrisk setter du den bare på, også går den, er jo lett som bare det ! Medela pumpene får du kjøpt på (www).allianceapotekene(.no). Dersom de ikke har pumpen inne bestiller de den for deg, og du får den neste dag. De selger disse pumpene på babyshop også, men mye dyrere ! Jeg anbefaler til deg medela mini electrik eller swing om du er villig til å legge litt ekstra i det. Swing er SUPER altså, og iallefall om du skal ha den med deg. KJEMPEBRA pumpe ! Sukk så fornøyd jeg er med medela haha ! (som om du ikke får det med deg nå ) Iallefall synes jeg at det er verdt de ekstra kronene. Akkurat i det man betaler er det litt surt, men så ser du når du bruker den hvor ufattelig god den er, og er glad for det etterpå. En venninne av meg kjøpte mini elektriken og angret på at hun ikke kjøpte swing etterpå. Da swing er MYE mindre bråkete, og generelt bedre. Den har en to-veis pumping, du kan sjekke det på sidene deres www.medela.ch Der kan du dessuten se på alle pumpene. Swingen stimulerer brystet mer slik en baby gjør, enn vanlige pumper. Den pumper hurtigere i starten og går så over til roligere pumping, akkurat som en baby drikker av brystet. Først litt fort, så mere salig og roligere. Dessuten har de et mykt oumpestykke, utrolig bra altså ! HURRA HURRA FOR MEDELA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå