Gå til innhold

Hva synes dere om dette? (Gjelder påkledning i barnehagen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre at datteren min hadde hatt på seg følgende ute i barnehagen i går:

-Ullbody

-Ullgenser

-Tynn ullongs

-Ullbukse

-Trolldress med ullfor

-Regnbukse utenpå Trolldressen

Det var 8C og regn.

Jeg og mannen min fikk helt sjokk! Stakkars jente, det må jo ha vært alt for vamt! Man må vel kunne forvente at barnehagen har ordentlige rutiner for hva barna skal ha på seg ute? Vurderer å ta det videre med styreren sånn at det ikke skjer igjen....arg...blir så sint.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det høres veldig varmt ut. Gutten vår bruker ullstilongs og ullbody under troll dressen, i samme temperatur. Hvorfor regntøy utenpå troll dressen? Den gamle sorten kan impregneres på nytt og det nye holder unna bergens regnet her i bergen by. Litt våt rundt håndledd og støvelkanten om de hopper i sølen, akkurat som vanlig regntøy. Er hun veldig stillesittende forresten?

Skrevet

Fikk hun til¨å bevege seg etterpå da? Stakkars jente... Jeg hadde bare tatt på ullunderklær, strikkeklær og så regnklær. Han er mer enn varm nok da!

Skrevet

Det var jo bedre at hun hadde ull nærmest kroppen enn bomull for ull puster jo og så blir man ikke kald dersom man svetter. Det jeg fatter minst er hvorfor de har hatt regnbukse utenpå trolldressen... Kunne heller ha tatt av trolldressen og brukt regnklær.

Si i fra at dette vil du ikke ha noe av. Hva skal de ha på barna når det 5minus da? En gang jeg hentet jenta vår hadde hun tre sett klær under regnklærne, og gikk stiv som en pinn. Jeg fortalte dem at ærlig talt dette gikk ikke ann. Hun hadde på seg body og strømpebukse (husker ikke om det var ull) Så en tynnere dress. Så istedet for å ta av den tynne dressen å ha på en tykkere så hadde de hatt på en tykkere dress (tykk fleecebukse og fleecegenser) utenpå igjen, så regnklær. Huff og huff..

Skrevet

Hei

Jeg har det sånn i barnehagen til dattera mi og.

Det var 5 grader ute og da jeg leverte henne hadde hu på seg vanlig body og strømpebukse en ulldress og Reimadressen. De synes tydeligvis det var for lite og tok på henne en tjukk ullgenser i tillegg. Jeg har kjøpt tynt ulltøy til henne så hu skal få beveget seg ute og, tror de det ikke er varmt nok fordi det ikke er tjukt kanskje? Hu var søkkvåt av svette. Hva skal ungene ha på seg til vinteren når det blir kaldt når de holder på slik a?

Synes du skal snakke med dem jeg. Tror alt ordner seg om man snakker med dem i barnehagen, de i barnehagen vår er ganske greie sånn. :-)

Skrevet

Hehe, syns jeg ser ho prøve å bevege seg, rund som en ball.. :)

Da jeg henta i dag var det 8c å opplett, hadde ullundertøy innerst, en tynn dress med ull å noe annet utenpå å reimadress uten for utenpå. Kjentes helt perfekt ut.

Jeg fikk beskjed om at ho var litt naken i halsen(har ikke noe slik hals liggende i barnehagen), skal ut å kjøpe i morra.

Det må gå an å si ifra begge veier. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...