Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Ei jeg kjenner skulle selge meg en vogn, vi ble enige om pris, og jeg ga henne 1800 kr på forskudd. dette er nesten 3 mnd siden. så skulle vi møtes i nord norge for vi skulle hjem til familiene våre..jeg bor i oslo og hun et annet sted, men kommer fra samme plass. da skulle hun ha med seg vogna, så jeg tok ikke med vogn fra oslo..det resulterte i at jeg ble sittenede der i mine 2 ferieuker uten vogn, og uten penger. Plutselig fikk hun ikke låv av typen å selge vogna likevel. Så da skulle jeg få penger, nå har hun løyet og løyet, du får penger da og da og da, og ja jeg har overført...nå sier hun at hun har overført den 20...men det tar vel ikke 4 dager! HVER gang jeg ringer tør hun ikke svare på tlf, det har hun ikke turt på 3 mnd heller.skriver melding at hun er opptatt, jeg skjønner jo at det er løgn. er dette grunnlag for å annmelde? at hun faktisk har fått penger for en vare jeg ikke har fått?
Hoppetussa Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Ja, dette kan du vel anmelde... det vil vel havne i konfliktrådet vil jeg tro...
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 23. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2006 hva vil konfliktrådet si? 1800 kr er sikkert ikke så mye for noen, men det er mye for meg, og visstnok mye for henne som ikke klarer å betale tilbake! er så forbanna irritert på den B.....!
Gjest Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 hadde hvertfall sagt at jeg kom te å gjøre det. At hun få¨r 2 dager på seg hvis ikke annmelder du det.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 23. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2006 det har jeg også gjort men funker ikke noe bedre...hater slike folk
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 23. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2006 så skriver hun en sms nå: veldig rart at du ikke ha fått penga syns æ..e du heilt sikker på at du ikke ha fått de..?at du vil ha mer..
mai mammaen til to Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 hvis du vet hvor hun bor så kan du jo be noen kjente hjemme dra besøke henne og be om vognen eller pengene... skrev du noen kontrakt eller noe?
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 23. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2006 nei, men avtalte på meldinger, om pris og hvordan vi skulle gjøre det. jeg tror jeg drar å anmeleder dette jeg. prøver ihvertfall
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 23. november 2006 #9 Skrevet 23. november 2006 Ta kontakt med politiet og anmeld det. Dette er jo bedrageri. Ta vare på meldinger du får/har sendt til henne og vis de til politiet. Tenker hun får fart på seg hvis hun får en telefon fra politiet......
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 23. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2006 jepp jeg tar vare på meldinger fra henne, har noen gamle, og har også mms bilde hun sendte meg av vogna. men nå har vi fått vogn så...jeg vil bare ha pengene mine. men hun gjør det bare vanskelig for seg selv.
Videlivi Skrevet 23. november 2006 #11 Skrevet 23. november 2006 Hvis hun mener hun har betalt til deg, be henne sende en kvittering, sånn at du får oppsporet pengene. Jobber med inkasso, og "kan" dette. Det er hun som må bevise for deg at hun har satt penger inn på kontoen. Hvis hun har en annen bank enn deg, og overførte pengene med brevgiro eller i skranke, kan det ta opptil en uke før pengene er inne på din konto. Ved nettbank kan det ta fra 2-4 dager. Så lenge du har det skriftlig ( pr sms) så regnes det som en gyldig " kontrakt" og du kan anmelde det. Jeg ønsker deg lykke til!
Ådæven Skrevet 23. november 2006 #12 Skrevet 23. november 2006 FOR EI FØRKJE. HADDE KLIKKE SÅ JÆVLI FOR MEG. DEM PENGA SKAL DU HA LUCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Å HEN BOR DEN KJÆRRINGA??
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 23. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 23. november 2006 sier hun har betalt via nettbank, men det har hun sagt tidligere og. hvis det ikke kommr i dag drar jeg å anmelder det. vet ikke om jeg har alle meldinger på hva vi avtalte, men kan kansje skaffe en utskrift?!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #14 Skrevet 23. november 2006 Du skriver at du vil anmelde det - men er det straff du ønsker, eller er det pengene tilbake? Hvis det først og fremst er å få tilbake pengene, er det riktige å sende et skriftlig krav først, og deretter sende en forliksklage til forliksrådet der hun bor. Jeg er jurist, jobber med pengekrav, og behøver ikke sette "kan" i hermetegn som hun over. :-)
Videlivi Skrevet 23. november 2006 #15 Skrevet 23. november 2006 Skulle jeg heller ha skrevet " bør kunne" da eller, kjøre anonym =P Uansett så kan det være at du ikke vil få pengene tilbake etter et møte i forliksrådet. De trenger også grunnlag for kravet, varsel før forliksklage ( oppfordring til å betale) og eventuelt avtalen ( kommer an på hvilket forliksråd hun sokner til) Og du må ha hjelp av en advokat for å ta det den veien. Kostnadene dine i forbindelse med forliksrådet kan du be om at hun dekker i forliksklagen, men du må legge ut før saken kommer opp, både advokatkostnadene og gebyr til forliksrådet ( som var 860 uten moms før jeg gikk ut i permisjon.) Det er mulig at dette gjelder kun for inkassobyråer. Jusristen her vet sikkert dette bedre enn med, da hun jobber med pengekrav ( fra privatpersoner?) men jeg er ganske sikker på at ikke hvem som helsk kan sende kravbrev før forliksklage. Ta kontakt med politiet, eller eventuelt fri rettshjelp for å vite dette helt nøyaktig =)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #16 Skrevet 23. november 2006 Jeg er den anonyme over her. Jeg har jobbet med inndriving av pengekrav både for privatpersoner og det offentlige. Alle som mener de har et pengekrav kan sende et brev om dette til den det gjelder, og be om oppgjør. Du trenger ikke advokat for å sende forliksklage. Det er riktig at du må legge ut et gebyr, som du evt vil kunne få dekket av den du klager inn for forliksrådet - dersom dere oppnår forlik eller du får medhold i dette av forliksrådet. Son hun skriver over her, må du selvfølgelig kunne dokumentere at du har et krav. Men det måtte du i enda sterkere grad om du skulle komme noen vei med en anmeldelse. Jeg synes det var et godt råd å oppsøke en rettshjelpordning, f.eks Juss-Buss i Oslo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå