Gå til innhold

Er jeg virkelig Gravid igjen??!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det akkurat 30 dager siden jeg var på ullevål til utskrapning etter å ha spontan abortert tvillinger i uke 11.

De siste dagene har jeg hatt litt ømme bryster og svake mens murringer. Trodde kroppen min var på vei til å få mens igjen. Tvilte på at jeg kunne hatt en eggløsning og blitt befruktet allerede,men tok nettopp en test for sikkerhets skyld for å roe ned nysgjerrigheten og jeg sitter med den i hånda nå og den ble svak positiv etter ca 3-4 minutter. Testet med test fra billigtester.no,ikke strimmel men den andre (hvite hvor det står med grønne bokstever T C under kontroll vinduet. Kan jeg stole på denne testen?har ikke så mye erfaring med billigtester.Noen som har det??

Takker masse for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strek er strek....

så gratulerer virkelig.... ring legesenteret ditt så du kan få time til kontroll med engang...

slik at du kan få veiledning på hva du skal gjøre for å behlde..

det fikk jeg beskje om i går etter lang samtale med ullevål(sa i går)

å lykke til kanskje dette er riktid tid..

klem heidi

Skrevet

Det kan jo være at du forsatt har HCG hormonet i deg, det kan sitte i kroppen en stund. Legene sier at etter en sa eller abort så skal du ikke ha ubeskyttet sex på tre mnd

Skrevet

er det negativt eller posetiv med det hormonet...

er ikke spesielt kunnskaps rik på dette.

Skrevet

Har ikke hørt så lenge fra min lege. Han mente vi kunne prøve igjen med en gang.

Hvis du er usikker på om dette er ny hcg, eller rester etter forrige, anbefaler jeg at du går til legekontoret og får tatt en blodprøve der de måler hcg i blodet, og så ta en ny test to dager etter. Da kan de se om hcg nivået går opp eller ned. Går det ned er det rester fra forrige gang, går det opp er du gravid!

Lykke til!

Håper du finner ut av det uansett.

En grunn til at noen leger anbefaler å vente en syklus etter utskrapning er at livmoren trenger litt tid til å bygge seg opp igjen.

Skrevet

jeg tok en test en uke etter sa,den var negativ og jeg visste da at jeg ikke hadde hcg lenger...

hcg er det hormonet kroppen produserer når egget fester seg i livmoren.

Skrevet

er jo positivt, for er et hormon som kroppen skiller ut kun når man er gravid :), og det som graviditetstestene reagerer på, men siden du nettopp har vært gravid kan det jo tenkes at du har litt av det hormonet i kroppen fra sist gang, som gjør at testen slår ut, men jeg har ikke så mye peil på slike ting akkurat. Ta en ny test om et par dager, og se om streken blir kraftigere :D

til lille-me: hvilke leger som sier at man ikke kan ha ubeskyttet sex i tre måneder etter en spontanabort? verste tullsnakket jeg har hørt..

Skrevet

jeg fikk beskjed om at jeg kunne prøve med en gang blødningen stansett,og at grunnen til at noen leger sa en skulle vente til mensen var kommet tilbake var for da er det letter for legene og gi termindato.

Skrevet

ok.... får ingen utkrapning for alt kom ut selv å har ingen smerter..

å termin endrer seg jo hele tiden det vet jeg jo etter å ha godt med jentungen..

flere uker endring fra gang til gang..

Skrevet

Det var det overlegen på ssa sa til meg når jeg hadde spontan abort. Det kan godt være tull, men det var det jeg fikk beskjed om.

Skrevet

ja når jeg gikk med sønnen min fikk jeg 9 terminer spredd over 4 mnd,helt sykt...alt kom ut hos meg også..

Skrevet

Hei! etter en ma/sa har vi graviditetshormonene i oss i 6-8 uker. dette gjør at testen kan slå feil ut. Du kan føle deg gravid i noe av tiden etter en MA/sa men disse forsvinner gradvis. Den eneste måten man kan får en sikkert svar på om man er gravid eller ikke etter så kort tid er blodprøver der hormon nivået skal stige.

Etter en Ma/sa er det ikke farlig å kose seg i sengen og prøve på nytt, så lenge det ikke har vært komplikasjoner under ma/sa. Referer til gullsmokken.

grunnen til at leger/gy informere om at man kansje bør vente litt er to grunner: følelsene opp i alt dette og at legen/gy får problemer med å beregne syklusen. Men dette er ingen fare i følge siri på gullsmokken, kos dere når dere er klare for det, var bedskjeden jeg fikk av lege og inne på gullsmokken.

jeg har selv hatt en ma og jobber innen helsevesnet, flere av de framste personene inne dette området, sier at man kose seg så masse man vil, hvis det ikke er overveiende grunn (komplikasjoner) er ikke kroppen klar for å bli gravid, blir man det heller ikke.

litt rotete innlegg, beklager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...