Gå til innhold

Har noen tips om akupunktur?

Gjest

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Akupunktur kan brukes til så mangt. Ofte sette punkter som øker blodgjenomstrømning til livmor og øker generellt energien i kroppen din , dette er mere "symtomatisk" behandling. Har du problemer på å f.eks holde på fosteret kan det f.eks være milt energien din som er svak og må styrkes dette blir en litt mere dyptgåernde behndling som tilpasses akurat deg. Ubalansen kan i så måt være hvor som helst i kroppen din og akupunbktøren skal da finne ut hvor den er.

Jeg er personlig ikke veldig glad i å sette akupunktur på tidlig gravide, da jeg er redd for å få "skylda" om det skulle gå galt, selv om jeg VET at det ikke er jeg som har gjort noe galt.

Jeg anbefaler behndling ca 7-10 dag, evt ekstra strø punkter rundt EL.

Genrelt er jeg for å balansere energien i din kropp, en "frisk" kropp blir lettere gravid.

Anbefaler selv akupunktører som jobber ut i fra de "fem elemeterslov"

BEhndling koster vel fra 300-450 tenker jeg.

Sørg for at akupunktøren tar pulsene dine og gjerne sjekker ryggen din i tilegg kan den se på tungen og ørene dine.

Lykke til

Hei Tjorven 1

Takk for svar.

Selv vurderer jeg fotsone/akupunktur for å få "orden" på syklusen. Tror liksom den ikke helt har bestemt seg for hvordan den skal være etter forrige SA (over 7 mnd siden).

Skulle jeg ha blitt gravid nå, vil jeg nok ikke ta sjansen på å prøve noe slikt for første gang.

Du mener altså at man bør ha behandling ca 1 gang i uka, evt litt ekstra rundt EL? Vet du noe om hvor lang tid det pleier å ta før man kan merke resultater?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...