Gå til innhold

Juni: Nattavvenning av 5 mnd gammel baby


mamma_74

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle begynne å avvenne snuppa med nattpupp nå, hun blir nemlig så våken av det, og kan ligge å pludre en time etter pupp. Hadde første natt i natt og det var utrolig vellykket, og ikke noe problematisk! Jeg pleier å være ganske kjapp til å ta henne, for å ikke forstyrre for mye for han som skal på jobb. I går kveld sa jeg han måtte belage seg på å muligens tilbringe natten på sofaen:-) Jeg gjorde akkurat det samme i natt, som vi ellers gjør på dagen og kvelden; lar henne ligge å sutre litt før vi går bort til henne. Ikke noe gråtekur med andre ord, kanskje det kan kalles sutrekur?:-) De første gangene sovnet hun helt av seg selv, jeg trengte ikke en gang reise meg å dytte inn smokken. Senere sutret og kjeftet hun litt mer i herdig, det var helt tydelig at hun lå å ropte på meg, da var jeg oppe noen ganger, strøk henne over kinnet, ga henne smokken og snakket litt beroligende, men bestemt til henne. Jeg hadde bestemt meg for at hun skulle få pupp klokken 06. Mellom 04 og halv 6 var hun veldig urolig, men ikke noe skriking da heller. Når det begynte å gå over i litt hissigere gråt ved halv 6-tiden, ga jeg pupp. Forventet at hun skulle våkne til som vanlig, men nei:-) Hun sovnet som en dupp, og sov til halv 9. Hun pleier å starte dagen klokken 6! Dette var fantastisk, håper det er starten på bedre netter. Vi har vært veldig mye oppe, og jeg har ammet til tider veldig mye på natten. Dette lover bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at det funker så greit!

 

Har prøvd å venne henne til færre måltider om natten her, og noen netter gikk det greit å putte inn smokken da hun våknet - så sov hun et par timer lenger. Men så gikk ikke det lenger, smokken var ikke nok, og sutring gikk over til illskriking og kun pupp som funket - tok lang tid å roe henne når hun hadde begynt å skrike også, så nå tar jeg henne bare opp med en gang (etter å ha prøvd å putte inn smokken først, men det funker ikke lenger...).

 

Gikk derfor ikke så greit her, men må vel kunne leve med 2 nattamminger en stund til... Jeg orker heller ikke noen skrikekur!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:) Deilig å slippe all den våken tiden på natta:) Gullet her blir også ofte våken av nattmaten og jeg har prøvd det samme som deg...men han ble totalt GAL og hylte som en...ja...det klarte jg ikke høre på så jg ga opp!! Prøver igjen om en liten stund:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi sov plutselig over natta da hun var 2,5 mnd...

 

Eller fra 21.30 til 7-8 på morran. Og siden den gang har det vært slutt på natt servicen. Hun får kun sutt, men har ikke vært noe problemer med det. Nå sover hun fra 7-8 til 6 på morran =)

 

Skulle vel egentlig bare frem til at de ikke TRENGER pupp på natta lenger! Og så er så jeg glad vi slipper den natt avvenninga...

 

Lykke til til alle dere som må!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...