mjk Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 de siste tre nettene har min gutt på snart 4 mnd våknet annenhver time for å ha pupp. Etter kl 0500 er han svært urolig og våkner gjerne hver time. dette er utrolig slitsomt og jeg er overtrøtt!!!!!!!!! trodde alt skulle bli så mye bredre jo eldre babyen ble, men ikke her nei..noen som vet hva som skjer eller som har erfart det samme? Trenger han mer mat tro? kanskje vurdere grøt?? kan det være tegn på tenner??
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 tror jeg hadde prøvd grøt, er det tenner bør du vel få noen tegn på dagtid også tror jeg....
Mamma´n til A og F Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Veldig vanlig på den alderen. Kan være økedøgn, men kan også være han trenger litt grøt. Men vær obs på at noen blir mer urolig av grøt( og så vet du sikkert at det er anbefalt fullamming til 6 mnd, så slipper noen andre påpeke det:D) Gjør som du føler er riktig:D Men kan også være tenner da.... Begge mine har vært sånn, går seg fort til!
mamma_74 Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Sånn var min også for en mnd siden. I natt har jeg hatt første natt med puppefri fra hun la seg kl 19 til halv 6:-) Jeg har et innlegg om det på denne siden:-) Det bedrer seg tro meg:-) Jeg tror jeg var for ivrig med å daske puppen i fleisen hennes hver gang hun våknet, rett og slett. Hun spiste hver time til slutt. Etter hvert ble jeg litt tregere med å ta henne opp, med det resultat at hun sovnet igjen uten pupp:-)
mamma_74 Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 Og; jeg tror for å være helt ærlig at grøt ikke har noen effekt. Min ble bare mer urolig av det. Han er nok ikke sulten, han vil bare ha pupp:-)
Anne Marit Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Vi begynte med flaske på kvelden når guttungen bynte slik som dette i 4 mnd alderen. Du kan gjerne pumpe ut ekstra på dagen, når du har mye og gi på kvelden før han legger seg. Hjalp oss iallefall :-)
mjk Skrevet 23. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2006 takk for svar alle! jeg tror også at det kan være økedøgn og at det vil bedre seg...det er bare så utrolig slitsomt når det holder på og det frister med å prøve grøt. det var også ei som fortalte meg at hennes erfaring med grøt var at det ikke hjalp en dritt på soverytmen til barnet.... jeg hadde jo i utgangspunktet planer om å vente med grøt til han er 6 mnd, fordi ammingen har fungert veldig greit (etter mye styr og såre bryst den første mnd). Får holde ut noen netter til da....godt å høre at andre også har erfart det samme...en liten trøst for meg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå