Gjest Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Skal på ultralyd med han etterpå. Han har hatt uvi og de skal ta ultralyd for å sjekke om alt er i orden. Men han må faste i minst 4 timer. Det blir sikkert noen forsinkelser også så da blir det jo enda lengere tid uten mat. Han spiser hver 3. time på dagtid. Ser for meg at det blir mye hyling på vei ned til der de skal ta ultralyd og mens vi venter på å komme inn. Kan jo ikke proppe han full med mat 4 timer før heller, da får han vondt i magen. Må vel være greit om han får mme 3 timer før, kan vel ikke ødelegge resultatene så alt for mye da ? Noen med erfaring ? Han er snart 7 mnd.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Hei! Dette var vi igjennom når jenta vår var ca 2 1/2 mnd. Skulle ta ul av mage og lever og måtte møte fastende ( 4 timer ) Det ble 1 times venting og var litt styr. Hun tar smokk så hun tok den men det ble en del gråt. Nå tror jeg det er lettere når de er så store som din er nå, det hadde iallefall gått ganske greit med mi som nå er 8 mnd, værre når de er bitte små og kun vil ha mat og sove. Du får jo lettere avledet han med en leke osv nå. Lykke til, det går bedre enn du forventer, de erfarte vi=)
Gjest Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Takk, det går sikkert bra. Men blir jo helstressa jeg...hehe Får gi han vann og leker så håper jeg han kan kose seg med det til vi er ferdig...hehe
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Tror ikke du kan gi han vann heller, fastende er helt uten tørt og vått.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 Jenta mi fastet til UL i 4 timer da hun var 3 mnd. Og da spiste hun vanligvis iallefall hver 3. time - om ikke før! Jeg grua meg skikkelig. Men det gikk over all forventning! Hun sov i bilen på vei til sykehuset, og da vi kom fram, spurte jeg med en gang om vi fikk komme inn så fort som mulig pga fasting osv. Det hadde de forståelse for, så det ble ingen venting.Smokk var et must for oss, siden det kan utsette sulten bittelitt. Ang om du kan gi MME. Det kan du nok ikke. Skal de faste, skal de ikke ha noen ting. Ikke engang vann (hvis du ikke har fått annen beskjed). Det kan nemlig vanskeliggjøre undersøkelsen. Og hos de små er det ekstra små forhold, slik at undersøkelsene gjerne er vanskeligere å gjennomføre enn hos voksne (jenta mii måtte ta UL 3 ganger før de så det de ville se).Gir du han noe kan du i verste fall risikere at de ikke vil ta u.s. Håper og tror det vil gå bra, jeg =) Men skjønner bekymringen din også, for jegharvært der selv... Lykke til!!
Gjest Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Ikke vann ????? Huff og huff, nå blir jeg enda mer stressa....hehe Nei, det går nok bra. Han sulter jo ikke i hjel. Får ta med noen kule leker da : )
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 Ja, viktig at du ikke gir hverken drikke eller mat, for da må du ta den på nytt... det måtte vi. men det går fint
Gjest Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 Takk, takk. Går sikkert over all forventning. Tar vel bare sorgene på forskudd her : ) Får håpe det er mange på venterommet for da har han noe å glane på (glemmer fort at han er sulten da, ja). Han elsker å "showe" for folk...hehe
mai mammaen til to Skrevet 23. november 2006 #9 Skrevet 23. november 2006 det går nok fint..datteren min er 6.5 mnd og hun klarer seg fint 4 timer uten mat..iallefall om det skjer mye rundt henne. i går var vi i byn fra kl 11-15.30.... hun spiste litt pupp kl 10 og spiste litt frukt pure kl 13....hadde ikke tid til mer..jeg prøvde amme henne flere ganger.... vi dro rett i besøk...og der fikk hun litt middag..men hadde ikke tid til å spise... da vi kom hjem fikk hun pupp..og da spiste og spiste hun..både pupp og grøt.. så det går nok bra skal du se.. får bare håpe du slipper å vente så lenge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå