Gå til innhold

Vannet gikk i natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kl 02 00 begynnte det å fosse og jeg ringte til fødeavd. for å spørre hva jeg skulle gjøre nå, så sier jordmora "så lenge ikke du har rier kan du bare holde deg hjemme,men du kan jo komme inn på en sjekk i morra hvis du absolutt vil" Men seriøst,jeg er en uke over termin og på tirsdag hadde jeg 3 cm åpn. og ble da strippet ...hvorfor kan de ikke bare hjelpe meg igang..ååårrhhh..vil ha ungen ut nååååååå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du vil ha ut ungen! Rart hun var såpass da..... ungen "må" jo ut innen 3 døgn eller noe når vannet har gått da..........

Ring om en liten stund igjen, kanskje du treffer en hyggligere person!

Skrevet

Jordmødrene vet da vel hva de snakker om.

Det er mange som har vannavgang, men at det tar en stund før riene starter. Det aller beste er at kroppen får starte prosessen selv.

Hvis det ikke skjer noe på et døgn, ta kontakt med føden igjen. Dem gjør uansett ikke noe før et døgn er gått. Hvis vannet går på kvelden, tar de en ekstra natt til hjelp i tillegg, fordi de "starter" ikke fødselen på kvelden.

Det dannses hele tiden nytt forstervann, så ungen har det bare godt:-)

Ta det med ro. Jeg forstår at du er lei, men bruk tiden til å lade batteriene til arbeidsøkta du har foran deg. Det trenger du...

Lykke til med fødselen:-)

Skrevet

forrige gang gikk vannet mitt, og etter et par timer med rier ringte jeg føden, og der fikk jeg til svar at det kom til å ta laaaang tid enne, så jeg skulle bare holde meg hjemme... Men hvis jeg absolutt MÅTTE, og følte meg tryggere med det så kunne jeg vel komme innom en tur...

Som førstegangs og jeg hadde sinnsykt vondt, så jeg dro til føden - kom inn med 7 cm åpning, og 1 og en halv time etter at jeg kom til sykehuset var lillejenta vår født...

Så man skal ikke bestandig høre på de sure jordmødrene på føden nei... :-)

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg ikke har møtt på noen sure jordmødre enda. Sikkert fordi jeg kommer fra en liten by, hvor vi fødende stort sett blir båret på gullstol gjennom hele svangerskalpet. Jordmødrene her er bare helt utrolige.

Min første fødsel gikk fort til å være førstegangs, så jeg har fått beskje om å ta kontakt når jeg begynner å kjenne noe.

Det er vel kanskje det samme med deg da. Så lenge du ikke har rier, så er det ikke noen grunn for at du skal gå å trø på det innmari kjedelige sykehunset og høre på andre som føder og babyer som skriker og mødre som ikke vet hva de skal gjøre.

Skrevet

Hvordan går det med deg nå?????????????

Skrevet

Ungen må ut innen et døgn etter at vannet har gått så jeg ville ha ringt føden og bedt om å få komme! Det er jo infeksjonsfare for babyen når vannet har gått.....Har du ikke rier så skal de sette i gang for deg!!

Skrevet

hei dere,takk for svar! Nå er jeg hjemme igjen etter en tur på sykehuset,fikk bare med meg en lapp med "informasjon til kvinnen med vannavgang uten rier" hehe..ja,hvis ikke jeg fikk rier innen lørdag skulle de sette igang..fikk med meg noen sexye bleier som jeg sprader rundt i nå. Har forresten fremdeles ikke merket så mye som en kynner..merkelig egentlig for jeg har hatt så mye av det frem til nå egentlig..kanskje stille før stormen...*håpe*

Skrevet

Hei hei. Håper du har det bra:-)

Litt kjedelig å gå å vente sånn.

Hun som fortalte meg rutinene rundt vannavgang, uten rier hadde akkurat samme forløp som deg. Til henne startet fødselen den påfølgende natten. Hun hadde ikke rier eller noe som kunne tilsi at fødselen skulle starte - altså stille før stormen. Men plutselig var det i gang, gitt.

Det starter vel før du vet ordet av det....

Skrevet

Takk for det! Håper jo det skjer av seg selv ganske snart ja,en ting å gå vente,men volsomme mengder vann da..har håndkle mellom beina i tillegg til bleie..hehe...likevel må det byttes på ofte,jordmor sa det skulle bli mindre etterhvert da..

Skrevet

Jeg har aldri opplevd det, men det må da være rart å føle at det renner hele tiden???

Til meg måtte jordmor ta vannet, for det ville ikke gå av seg selv.

Du er i hvert fall kommet nærmere til å hilse på miraklet ditt:-)

Åååå, som jeg misunner deg...

Skrevet

Ja veldig rar følese..hehe..litt rart når jeg ikke styre det selv,er heldigvis ikke ekkelt, som slimproppen..fytti

..men som du sier,jeg har jo aldri vært nærmere enn nå! Gleder meg veldig nå!

Når har du termin da?

Skrevet

Jeg har ikke termin før 20. januar, så har enda lenge igjen... Desember bruker å gå fort, så får håpe den gjør det i år også. Er heldigvis ferdig med det meste av julegaver, så nå går jeg bare og ruger og koser meg.

Skrevet

Ja sant det..julemåneden pleier å fyke forbi syntes jeg..kanskje fordi jeg liker julen så godt,vil bare den skal vare enda lengre. Greit å være ferdig med julegaver,stress å løpe rundt høygravid på kjøpesentere..=) Nå kan du bare kose deg med innpakking,pynting til jul og spise masse deilig julemat =)=)

Skrevet

Pakkene jeg har kjøp, har jeg pakket inn. Har bare å skriv på til/fra lappene. Tenkte jeg skulle lage selv, men tror jeg bruker den ferdige varianten i år også.

Gleder meg til julematen. Det bruker å være så innmari mye godt i julen, bare så domt at plassen i magen er blitt så betraktelig mye mindre... Kan ikke forstå hvorfor;-)

Skrevet

Dette skriver jeg kun av ren nysjerrighet og det er ikke meningen å stresse noen eller gjøre noen bekymret, men:

Jeg trodde man ble satt igang innen 36 timer, hvis vannet gikk, jeg! Det var den beskjeden jeg fikk hvertfall. Nå er jeg HELT sikker på at jordmor og fødeavdeling der du bor (hvor er det forresten?) har kontroll på saken.... Jeg bare syns det var litt merkelig. Er det forskjellig praksis rundt omkring i landet? Vet Ullevål opererte med 3 døgn for noen år siden (i '99), men nå er det 36 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...