Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Jeg får ikke bestemt meg hvor jeg vil ha "maset"?, hjemme med matlaging og på dekking, men med mulighet for å legge ungene uten å måtte flytte på dem og alle gaver når vi skal hjem. Eller hos svigers, og komme til dekkket bord, men må da legge ungene der, med vekking og pakking av dem og gaver inn i bil og kjøring da sent på kveld. Barna er 4,5 mnd, 3 år og 4,5 år- de legger seg vanligvis kl 19, de 2 eldste kan jeg strekke til ca 21. Takk for inspill!!
Gjest Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Hvis du har muligheten til å ha det hjemme, så hvorfor ikke ha det hjemme. Får du svigers på besøk da eller blir det dere og barna ? Har dere mulighet til å sove over hos svigers ? Vi skal til svigers. Har en gutt som er da 8 mnd. Vi skal hjem igjen på kvelden og det blir spennende å se hvordan det går. Gutten min legges kl. 19 og han er litt nøye på det (kl. 19 er det natta for han) så da får vi se om han godtar å sove litt der før vi reiser hjem eller om han kanskje er litt mer våken den dagen. Svigers bor bare 5 min kjøring fra oss.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Svigers kommer ikke hvis vi er hjemme, da kommer mine foreldre. Vi kan sikker overnatte, men det er allerede 4 som skal overnatte der (2 barn). Blir litt spennende å se om hun på 4,5 sovner borte. Vi har 30 min kjøring hjem på kvelden.
Luca Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Etter at de to minste jentene kom, har vi bestemt oss for bare å være hjemme på julaften. Vi vil ha våre egne juletradisjoner, og vil at barna skal være hjemme på en slik dag. Dessuten er det greiere å være der senga er... Så da får heller de som vil komme til oss...og det håper jeg er ingen i år siden det da kanskje blir min 1. jul bare med mann og barn:-) Det hadde faksisk vært både deilig og hyggelig tror jeg.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 Siden du har 3 barn, ville jeg gått for å ha det hjemme, hvis du har mulighet. Du kan jo be om litt hjelp til matlaging også
Tupsi Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Hei! Jeg har samme dillemma jeg også.. Klarer ikke helt å bestemme oss vi heller.så kjekt å slippe alt styret med matlaging,oppvask og sånn.Men godt å være hjemme også for første gang som familie.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 Vi skal til pappa, så vi sover der.. like greit... våkne opp til koselig familiefrokost 1 juledag... så er det vel bare videre til mamma på middag den dagen... he he.. her bare surfer vi på middager i julen....
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 da hadde jeg nok tatt det hjemme og bedt foreldra mine hjelpe til med middag og kommet litt tidlig.. eller så hadde de dulla med unger uansett så da fikk jeg/ vi lagd maten uten "mas" fra unger som vil bare åpne 1pakke før middag.. hihihi husker fra jeg var liten selv... Skal være hos foreldra mine i år også, tassen her er bare 6,5mndr da og sovner vel omtrent til vanlig tid og vi skal sove over der. så det blir ikke noe problem uansett her da.. Men etterhvert så får dem komme til oss.. Digger jula jeg!! Alltid gjort det og kommer alltid til å gjøre det!!
Mor til 3 søte små:) Skrevet 23. november 2006 #9 Skrevet 23. november 2006 Vi har en gutt på 20 mnd og ei jente på 8 dager. Hadde samme dilemma som deg, men valgte å dra til svigers denne julen. 15min med bil å kjøre. Da har vi muligheten til å dra hjem når vi vil og jeg slipper å stresse med matlaging og rydding i etterkant. Kommer ikke til å legge gutten vår fordi han klarer aldri roe seg hos dem. Han får heller være våken så lenge han orker og så drar vi hjem når han blir trøtt. Til neste år kommer vi definitivt å feire hjemme. Har lyst å lage vår egen tradisjon, men i år orket jeg rett og slett ikke siden jenta vår er så lita. Lykke til med valget:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå