Gå til innhold

Hvorfor kan man bruke tøybleier?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærleg talt så synest eg det er meir reinsleg (og ikkje minst - logisk) å kaste bæsj i do og vaske tissebleiene enn å pakke bæsjen inn i plast og putte den i bossbøtta :o)

Viss ungen din har eit uhell og tissar seg ut, synest du då det er uhygienisk å bruke dei same kleda igjen, etter vask?

Skrevet

Jeg synes slettes ikke det er uhygienisk, vi bruker tøybleier.Jeg vasker ca hver tredje dag, tar en kald skylling først(så mye av bakteriene forsvinner uten først å godte seg i det varme vannet), vasker så på seksti grader, og skyller ekstra til slutt(for å få ut alt vaskepulveret). Nå er det også slik at baby her i huset bæsjer på do så jeg har ikke skiftet bæsjebleie på ca to mnd, så litt bortskjemt er jeg.....

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at tøybleier er hverken urenslig eller uhygienisk, men for meg står det å bruke tøybleier for noe av det aller mest UPRAKTISKE som tenkes kan.

Ikke ønsker jeg mer klesvask, å henge opp og ta ned igjen klesvask er noe av det kjedeligste jeg gjør, og veldig mange kommuner henter nå engangsbleier som våtorganisk avfall. Så der gikk den miljøgevinsten fløyten, liksom. Handle må jeg jo gjøre uansett, så om jeg hiver med en bleiepakke eller to spiller heller ingen rolle, liksom. Nei, jeg er glad for at vi valgte engangs. Men vi valgte ikke engangs pga hygiene, nei, for rene er det ikke no' problem å få tøybleiene.

Men bevare meg vel; hver sin smak!

:-)

Skrevet

Jeg tenkte at tøybleier var både ekkle, skittne, og mye arbeid med. Jeg var faktisk så overbevist at vi brukte papirbleier ett helt år. Så gav jeg tøybleiene en sjanse, og har ikke angret. De levde ikke opp til forventningene mine i det hele tatt. Tøybleiene er søte, rene og fungerer helt genialt i husarbeidet. Det er rett og slett bare morro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...