Gå til innhold

Februar: Nå har jenta mi vært syk (har gjennomgått den første barnesykdommen) for første gang!!!


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Hun har hatt "Den fjerde barnesykdom"!

Hun hadde så utrolig høy feber (målte 40,1)! Dagen etter var den like høy, ringte derfor legen som igjen tok en CRP og undersøkte henne. CRP`n var litt høy og hun var sår og rød i halsen. Han mente at hun hadde en begynnelse på en halsbetennelse (hun nektet å spise fast føde et par dager) så han valgte å sette henne på en antibiotika kur. Hun hadde nesten like høy feber dag nr 2 og 3 og så sank feberen brått fra 39,6 til 37,2 i løpet av ca 3-4 timer. På dag nr 4 fikk hun et utslett over hele kroppen, mest ryggen og magen og først da skjønte jeg at det var den fjerde barnesykdom!!! Fikk det dobbeltsjekket med Helsestasjonen (da legen min ikke var tilstede den dagen)...

Utslettet varte ca 2 døgn og nå er hun helt frisk igjen...

 

Puuuhhh - var både bekymret og lei meg for at jenta var så dårlig og slapp... Orket ikke spise noenting stakkar, fikk bare i henne væske og melk... Noen andre som har gjennomgått noen barnesykdom ennå? Eller vært syk? Forkjølet? Influensa?

 

Uff - det er skikkelig fælt når de små blir syke, dette var bare den første av mange... stakkars små, hehe =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har vært igjenom noen runder med sykdom ja, egentlig siden september, høy feber og ørebetennelser, var akkurat ferdig med det, da oxo snuppa her fikk den 4 barnesykdom. utslette var her oxo 2 døgn.. målte oxo feber på over 40 uff blir så hjelpesløs når de små er syke, + at jeg har ei på 9 år som hadde falsk krupp samtidig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...