Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Jeg har to barn. Første var helt på gjennomsnittet både motorisk, sosialt og med språket. Andremann har vert veldig tidlig ute med det meste.... Jeg føler det ofte slik at jeg ikke forteller i barselgruppen hva gullet mitt greier, for jeg vil ikke at folk skal tro jeg bare skryter..... Men jeg er jo veldig stolt av gullet mitt, og vil jo gjerne fortelle hver gang h*n har lært noe nytt!!! Akkurat slik som alle andre!!! Jeg var akkurat like stolt av førstemann når h*n greide noe nytt!!! Når jeg leser alle diskusjonene her inne, synes jeg det er litt trist at de som har barn som er tidlig ute, ikke skal få fortelle det... For da bare skryter de!!! Man forteller ikke fordi man vil at andre skal bli bekymret, det er jo bare fordi man er stolt av barnet sitt!!! Det må vel være lov?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Selvfølgelig, men du husker sikkert hvor bekymret du var for førstemann, at alt skulle være normalt, og at du stimulerte og gjorde en god jobb som mor? Du skjønner sikkert at det for noen kan være litt sårt å høre om at andre barn kan gå når din egen kanskje ikke har lært seg å a litt fremover engang? Det finnes jo tross alt et Begavet forum her, og der kan du jo fortelle om alle fremskrittene til ungen din uten å måtte tenke på at noen blir såret, for der er jo alle tidlig ute. Og skal jeg være helt ærlig (sier ikke at dette gjelder deg, det gjelder ikke alle heller for den saks skyld, men det gjelder NOEN), så tror jeg nok at noen skriver inn slike innlegg fordi de vil skryte. Det føles sikkert godt å vite at barnet sitt er tidliog ute, og at det kan noe andre barn på samme alder ikke vil kunne på lenge. Det blir på en måte litt konkurranse, og det blir så feil.
Mathoka Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Helt enig med HI her altså. Å være tidlig ute er ikke det samme som å være begavet. Jeg går ikke inn på forumet om begavede barn fordi lillegutt satte seg opp selv da han var 5,5 eller 6 mnd gammel. Han er litt tidligere ute motorisk enn andre babyer, men alle kommer til å klare det en gang, er jo ikke sånn at da kommer han til å bli mye flinkere motorisk enn andre når de blir voksne... La nå oss med barn som er tidlig ute få være stolte av våre barn uten at vi skal bli rakket ned på av den grunn! Klart vi er stolte og ønsker å skryte litt. Alle ønsker å få skryt av barnet sitt! Dere som blir så såret over at vi skriver innlegg om barna våre får bare la være å lese de innleggene da. Forresten synes jeg vi er ganske flinke til å svare de bekymrede mødrene også, for vi er vel alle enige om at barn utvikler seg i sitt eget tempo uten at noen er bedre enn andre av den grunn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå