Gå til innhold

Juni: er våre barn store?


Mamma til Isaac og Lucas

Anbefalte innlegg

vet at vi ikke skal sammenligne barna..men av ren kjedsomhet var jeg inne på sidene til de andre klubbene...og ser at våre (noen da =) ) ligger med samme vekt og lengde som de som er 8-10 mnd. er de store? friske i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teodor ligger litt over gjennomsnittet på vekt og litt under på lengde, akkurat på gjennomsnittet når det gjelder hodeomkrets, sier helsesøster, men vi vet hvordan helsesøstre kan være ;)

Teodor er vel 65 cm nå og veier opp mot 8 kg, en god liten tass, som er veldig glad og fornøyd :) Heller en tjukk liten gutt, enn en gutt som ikke vil spise :) Det er sykt som de vokser !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er litt stor for alderen sier de på helsestasjonen, men så lenge legden stemmer overens med høyden så gjør det ingenting. Min ligger litt over gjennonmsnittet på høyde. Der gjør han også på vekt. Men han ligger på akkurat på gjennomsnittet i lengde mot vekt.

 

De er nok litt store da ja. Når de er på samme størrelse som de på 8 - 10 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på helsestasjonen i dag med Linnea. Hun er 5 måneder i dag (hurra!). Var blitt 68 cm. og veide 7630. Vet ikke om hun er unormalt stor for alderen, i mine øyne er hun passe, men alle rundt sier at hun er så innmari stor (spesielt eldre folk i familien). Lurer nesten på om de ikke husker at babyer faktisk vokser... hehe... Helsesøstra sa derimot at hun lå helt på snittet. Hun var 3600g. når hun ble født. Er egentlig bare glad for at hun vokser og trives, mye bedre det enn å bekymre seg for at babyen ikke blir mett og vokser som den skal i hvert fall. Og babyer kommer jo i forskjellige størrelser slik som oss voksne, det behøver jo ikke å bety at noe er uvanlig selv om det er store forskjeller på de små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og babyer kommer jo i forskjellige størrelser slik som oss voksne, det behøver jo ikke å bety at noe er uvanlig selv om det er store forskjeller på de små?

 

Helt enig Linneas_mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei...som sagt ...e e klar over at man ikkje ska sammenlign og alle unga e forskjelli..men dæ va berre på arti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av babyene her er store ja :) I hvertfall i forhold til Mathias, hehe.. han var "bare" 6300 gram på 4 mnd :)

 

Men som sakt over her, alle barn er forskjellige og det er vel ikke noe galt i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er VIKTIG er at de små har det bra...stor.liten eller midt på kurven. nydelig er de uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...