Gå til innhold

må dere ha med dere noen papirer på sykehuset?

Anbefalte innlegg

i danmark skal man ha med seg sin egen og sambo's fødsels attest, papirer til farskap og fødsels andmeldelse...

men det som er mest stressende,,er at fødseles attesten skal leveres innen 5 dag er etter at barnet er født, til kirkekontoret....

stressende... dansker altså...

må dere ha med dere noen papirer når dere skal på sykehuset??

Fortsetter under...

Jøss, så mye rart du må ha med da:))))

Holder med helsekortet/ svangerskapsjournalen og skrivet på blodtype her hos oss..................

Snakk om å rekke å komme seg etter fødselen da... 5 dager!!! Hvorfor det?

jo, det er noen merkelige regler.

nevnte det til presten da jeg snakket med han ,da vi skulle døpe barnet.

han sa at det ikke var så mange som holdt 5 dagers-reglen.

men men... det er i allefall en del å huske på.

Annonse

Det va da vældi kor mye di sku ha... sambo skreiv nu under på at han va farn på sykehuset etter fødseln da... min første kommentar va "der lurt æ dæ godt!!!" Du sku ha sett fjæset på jordmora før ho førsto at det va en spøk ;D

Ellers så hadd vi jo bærre med helsekortet å di andre papiran vi har droge på i snart ni mnd.

Å dåpspapiran å sånnt orna vi jo lææænge etter...

ul-papiene og blodprøvesvarene er vel så viktig som heslekortet vil jeg tro. Dersom det for eksempel blir hastekeisersnitt, så vil vel operasjonslegen vite om morkaka ligger anterior eller posterior. Og sykehuset vil vel vite om du er smittebærende.

har alle papirer jeg har fått i en plast mappe jeg så tar med hele så får de plukke ut det de trenger.. hehe greit og gjøre det sånn så glemmer jeg ihvertfall ikke noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...