venus Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 og han er 7 1/2 mnd og har siste mnd gått ned 115 gr og er liten og tynn. Hva gjør jeg? Jeg gir han alt jeg har av mm, men ser ikke ut til at det vil øke, prøver å gi litt mme dette er han ikke særlig begeistret for men kan i nøden drikke 50 ml bare for ikke å være sulten. Grøt og middag og ellers alt jeg tilbyr ser det ut som han nesten kaster opp av. Noen som har det sånn?
animal Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Nå har ikke jenta vår gått ned i vekt enda,eldigvis, men får bortsett fra grøt på kvelden, bare MM. Hun vil ikke ha noe annet og brekker seg av middagsmat. Har i grunnen lagt dette litt på hylla nå, og tenker at hun er vel ikke klar for annen mat enda da. Så ja, det er flere som har det som deg. Håper jo at hun snart skal få lyst på litt mer fast føde.
kezz Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 ååå...godt å høre at det er andre som også sliter med dette!!!!!!! ser for meg at jeg må amme han til han blir konfirmert...hehe....
her@ Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Akkurat slik er min også (han er 7 mndr.). Brekker seg av nesten av alt som har med mat å gjøre, likeså av tåteflaske... Bare hvis han får drikke av vanlig melkeglass får jeg i ham noe annet. Men han har heldigvis ikke gått ned i vekt da.
venus Skrevet 22. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2006 Skal jeg bare finne meg i at han ikke vil ha noe annet da? Skal på ny ktr i morgen for vekt og evt lege om han ikke har lagt på seg. Tror vi har fått i han litt grøt to ganger og most potet en gang. Litt frustrerende når han taper vekt. Hans søster viste stor interesse for mat ved 5 mnd alder han er tydelig stikk mottsatt.
3 *guttemamma Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Åhhh så godt å høre at det er flere "bestemte" babyer der ute. Min lille på 7.5 mnd har også nektet å ta annet enn mm. og har ikke lagt på seg noe særlig den siste mnd.(hoppet ned to vektkurver..) Han kan drikke vann da, fra glass, drikkekopp el til nød flaske Men den siste uka har han faktisk spist brødskive!! Mest med syltetøy på da, men også noen biter med smør eller leverpostei. Det tar laang tid å spise men litt moro likevel. Hvis han er VELDIG sulten kan han kansje ta 50 ml. mme(nutramigen) men da skal det være krise. Han brekker seg eller"grøsser" hvis vi tilbyr grøt el mat fra skje.. aner ikke hvorfor men virker som han virkelig hater smaken. bittelitt banan har han også tatt siste to dager, men ikke hvis den komme fra skjea.
3 *guttemamma Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Hvilken dato er din lille født da venus? Min er født 7. april
mai mammaen til to Skrevet 23. november 2006 #9 Skrevet 23. november 2006 datteren min har begynt åspise litt grøt og litt middag... hun spiser ikke mye om gangen så jeg gir henne tre ganger om dagen...ellers så spiser hun kun mm... har begynt å gi henne sånn sviskedrikke... det liker hun kjempe godt..og frukpure liker hun godt.... kan jo begynne med det kanskje? den med mango og pære eller noe er farvoritten... men de andre går ned og...
venus Skrevet 24. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 24. november 2006 Min er født 9 april. Var å veiede i går og gått opp 50 gram siden sist. Ennå litt igjen til han tar igjen alt det tapte. Så nå veier den lille gutten min hele 6650 gr. Ikke mye. Han har i tillegg slitt med øreverk som han må ha behandling for, dette er nok også en medvirkende årsak til at han har gått litt ned. Vi prøver å tilby noe fast føde hver dag, han gaper ca en gang i uken, da er mamma og pappa storfornøyd.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #11 Skrevet 24. november 2006 Min første var en sånn som bare gapte og svelget alt han fikk av mat. Stor glede ved hvert måltid og det gikk nesten for fort i svingene. Min andre er en litt mer tenksom type. Da vi begynte med fast føde v. ca 6 mndr var banan det første. Smaker søtt og gir en god introduksjon. Det var stor suksess. Grøt gikk også forholdsvis greit da vi introduserte det, men alt annet er en hel liten jobb å få til. Brød var uaktuelt. Helt til vi begynte å la ham gnage på en brødskalk mens vi andre spiste frokost. Det klødde godt i gommen samtidig som han ble vant til smaken. Så begynte vi med leverpostei. Den lille kroppen grøsser, ser på mamma med store øyne og spytter ut igjen. Nytt forsøk dagen etter. Samme resultat. Nytt forsøkt dag 3, da går det som regel bedre. Sånn har det vært med alle nye ting, han må smake det mange ganger før det endelig går ned. Et godt triks har også vært å la storebror spise noe som så lillebror har fått smake på. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå