Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Har nettopp funnet en dagmamma- jippi:) Hun passer barn som er i alderen 12 til 15 mnd. Og de sover fra 1100 til 1300/1330. Er ikke dette litt tidlig med tanke på at barna ikke skal sove mer den dagen? Jeg trodde lur fra 1300 til ca 1500 var vanlig?? Gutten min på 11 mnd er nå i ferd med å gå over fra 2 lurer til 1 lur i løpet av dagen. Han har pleid å sove fra 11 til 12 og fra 15 til 16. Nå i det siste har han vært våken til kl 1330 og sovet til 1445. Dette er alt for sent som første lur, og alt for tidlig for andre lur. Han legger seg kl 2000 for natta og sover til 0730. Forresten så vpkner han ca to- seks ganger i løpet av natta, hvor vi må gå inn og putte inn smokken. Hva gjør vi for å få en hel natts søvn?? Håper på mange svar:)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Hei =) Hører egentlig ikke til her ennå, var bare inne og snik-kikket litt da jeg så innlegget her - jeg har akkurat samme problem(er) som deg! Jenta mi er snart 10 mnd da. Hun også legger seg kl 20:00 - våkner kl 07:30 - hun har pleid å sove fra 11 til 12 og ca 15/16 til 16/17, men i det siste har hun kuttet ut formiddagsluren sin (skal være oppe og følge med på alt - hun blir da utrolig sutrete og krevende utover dagen) og den siste uka har jeg tatt en trilletur ca kl 12/13 og da sovner hun i vogna (alt fra 5 min - 30 min - 1,5 time). Hun virker ikke så krevende da og det er lettere å begynne stellet halv åtte. Jeg er nok enig i at å sove fra kl 11 virker litt tidlig ja med tanke på at det er mange, mange timer igjen til nattstellet. Hva mener dere andre?? Med tanke på det andre problemet så sover jenta vår fortsatt inne på vårt soverom (hennes fremtidige rom er for langt vekke fra våres rom, altså gjennom badet, stua og gangen, derfor sover hun fortsatt på vårt rom), men uansett hun også våkner utrolig mange ganger om natten, gråter sårt og ofte roer hun seg ikke ned hvis vi ikke tar henne opp i senga våres. Når hun kommer opp i senga hikster hun og skjelver over hele kroppen, stakkars liten, men hun roer seg fort når jeg legger meg inntil henne... Hun har da kanskje grått litt i noen minutter (jeg dytter inn smokken og har et håp om at hun roer seg ned og vi slipper å ta henne med opp i senga vår, jeg sover så fryktelig dårlig når hun ligger der og jeg ser helst at hun skal ligge i sin egen seng!). Det hadde vært utrolig godt å kunne sove sammenhengende gjennom en hel natt! Hva gjør vi? Ihvertfall, er jeg veldig nysgjerrig på om noen kan hjelpe...alle råd mottas med stor takk...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Synes dette høres helt greit ut jeg. Når småen min var i den alderen var han trøtt når klokken var 11, så pleide å legge han da. Nå er han 17 mnd og jeg legger ham i 12-tiden. Når han er hos dagmamma sover han fra 12-13.30. Vi legger han for natten kl. 19-19.30. Vil tro at det passer inn i dagen til dagmamma å vekke de på den tiden, sånn i forhold til mat, bleieskift og aktiviteter. Hva med å prøve å legge ham en time før ? Har dere snokkesnor på smokken ?? Så finner han smokken selv...funker hos oss iallefall. Lykke til !
Jenny-penny Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 i den første fam.barnehagen vi hadde sov barna fra 11, nå sover de fra 13.. det enste jeg kan si er at barne venner seg fort til de nye rutinene og at det sikkert kommer til å bli bra:o) gratulerer med dagmamma!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 tenkte også på det med smokk. Prøvd å "strø" smokker rundt i sengen? I alle fall ha flere smokker tilgjengelig + en i snor med klype som du setter fast?
winneboo Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Jenta mi hadde samme søvnmønster som gutten din. Men når jeg kutta ut den ettermiddagsluren så varte formiddagsluren mye lenger. Så nå sover hun et sted mellom kl 10-14...som regel 2-3timer. Å da trenger hun ikke flere lurer. Å da legger hun seg ca kl 19. Hun blir alltis trøtt rundt kl 17, men holder henne bare opptatt med ting så hun glemmer det. Så når dere kutter ut siste luren så kan det jo hende at han sover lenger på første luren å da trenger han ikke to lurer mer. Vet ikke helt hva dere skal gjøre med det smokkegreine, men putter han i smokken selv? Altså har han lært det? For jeg legger 5-6 smokker i senga til snuppa for da finner hun alltid en eller annen så jeg slipper å stå opp på natta. Hun er 13mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå