Gå til innhold

er det uærlig av meg....


VinterSol+2

Anbefalte innlegg

det er krise på jobben om dagen.

To heltidsansatte er sykemeldt, og derfor er vi bare noen få stakkarer, en 50% som er ny og noen ekstrahjelper igjen på jobb...

 

Jeg skal egentlig bare jobbe annenhver lørdag, og så har jeg sagt ja til å kunne ringes om det er noe spesielt.

 

Jeg har tidligere sagt til sjefen min at kommende lørdag kunne jeg IKKE jobbe, men dette har hun visst glemt..

Så fikk jeg en telefon om at til lørdag er det KRISE og jeg må jobbe.

Jeg prøvde å si at det går bare ikke, for jeg er ikke i området i helgen, men jeg er så samvittighetsfull også.. "er det helt krise så stiller jeg selvfølgelig..."

Men problemet er at jeg er halvannen times biltur unna, og jeg har ikke lappen. dvs at jeg må påberegne med tilsammen 5-6 timers kollektivtrasport for å kunne jobbe og komme meg tilbake til der jeg er i helgen..

 

Ikke akkurat at jeg blomstrer over av overskudd om dagen heller..

 

Er det fryktelig uærlig av meg om jeg ringer inn fredag og sier at jeg har blitt dritsyk og ikke harmulighet til å jobbe?

 

Jeg har aldri løyet meg unna jobb før. Men det er jo på sett og vis sant..

Jeg er jo kvalm og elendig om dagen, ikke vært på skolen på to dager pga det, men stilte på jobb i kveld fordi det var fullstendig baluba der..

 

hva syns dere?

Jeg trenger virkelig denne frihelga, altså, nå blir det sikkert ikke mye fri framover, butikk og julestria og alt det der..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ååå, det var så riktig svart!!

 

hehehe

 

jeg har virkelig ikke mye å stille opp med om dagen altså..

men jeg lurer jo på hvordan i all verden de skal få dekka opp at jeg ikke er der..

 

men ledelsen er jo på saken, ettersom daglig leder er sykemeldt..

 

herligheten for en suppe. og jeg som trodde jeg ikke kom til å få jobben fordi jeg er gravid! jeg kan jo jobbe til jeg stuper om jeg vil..

 

hm.. kanskje jeg rett og slett skal gjøre det.. sende en melding fredag om at jeg har blitt syk,,,,

føler det veldig uærlig altså..

 

samtidig som jeg vet at jeg kommer til å ødelegge hele neste uke og mer til om jeg faktisk jobber..

 

huff..

 

føler jeg må snakke med mamma.. haha

hun er flink til å forsikre meg om at det er rett.. eller galt.. ettersom..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, så lenge du ikke gjør det til en vane så er det jo en ting:) og om de ikke har nokk arbeidere, vell, det er vell deres problem! Nå for tiden er de fleste syke og det er bare å ta barnehager som eksempler. DER er det krise:P!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei kjære deg,det syns jeg ikke du skal tenke på.det at du bekymrer deg for hvor vidt du burde gjøre det,viser jo bare at det ikke er noe dagligdags for deg,å nå er du gravid.samboern pleier å si til meg,når jeg tenker slik som du gjør her:du er gravid og skal ruge,du skal ta vare på den lille og tenk kun på deg selv.

nå sier han det sterkt da,men det er jo egentlig sant.ta vare på deg selv du.tankene dine viser bare at værtfall DU fortjener det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, tusen takk jenter:)

 

vel, jeg stiller jo egentlig opp mye mer enn jeg er ansatt for allerede..

så får vi se da..

 

er helt kokt nå etter en dag på jobb med bare kaos, så får håpe jeg orker forelesning klokka åtte i morra!! *grøss*

 

får vel komme meg i seng nå, tenker jeg!!

 

*klemmer til dere*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel... det er vel strengt tatt ikke ditt ansvar at de ikke har noen til å jobbe hcis du ikke kan. Du har jo bare sagt at du kan jobbe hvis du kan. Og nå kan du ikke. :-)

 

Mamma'er er gode å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg fri! Vi kan være litt dronninger nå, jeg lurer på om jeg skal skulke forelesning i dag. Skikkelig uggen og utrolig ukonsentrert! Så vi er flere i samme bås;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det mye styr med jobben ja!!

 

men de ringte i dag og spurte om jeg kunne jobbe hele neste uke..

og da sa jeg at jeg kunne nok det, men da kunne jeg ikke jobbe lørdag.

-det ville han ikke helt gå med på, men han måtte jo gi seg..

 

(dette er en fyr som ringer fra ledelsen, ettersom jo sjefen er sykemeldt)

 

Så da går jeg fra å være "under opplæring" til å bli ansvarlig for kveldsvaktene.. oioioi hvordan skal dette gå??

 

Håper bare jeg orker.. heldigvis tror jeg at jeg får litt mer energi nå..

fikk tak i omega3tilskuddet mitt igjen, det hjalp på flekken!!

Fått gjort masse i dag!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...