Gå til innhold

Har tenkt på en tin ang. permisjon...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg studerer nå, men er kjempeskolelei, og vil ikke mer. Prøver å bli gravid. Så hvis jeg blir gravid så kommer jeg til å si opp hybelen, og da må jeg flytte ut i februar. Jeg kommer jeg til å gå til legen rett etter jeg blir gravid omtrent for å si at jeg er plaget veldig med kvalme, slik at jeg får permisjon resten av neste semester...

Orker bare ikke gå høygravid under eksamen til våren, pluss at jeg ikke har motivasjopn ellers. Hva synes dere???

Jeg får gjort om lånet til nå til stipend, og jeg skal "fortsette" til høsten sier jeg, men da kommer jo barnet, så da må jeg ta permisjon...

Fortsetter under...

hm.. du må studere 6 av ti mnd før du går ut i permisjon for å ha rett til fødselsstipend osv da.. husk det!

Kanskje, om du er så dritlei, er det bedre om du søker deg en jobb og så jobber min. 6 mnd før du går ut i permisjon? om du jobber fulltid får du jo rett til fulle permisjonspenger.

Forstår ikkje heilt kva meir du vil ha svar på?!

Det er som VinterSol seier: Du må ha studert 6 av dei 10 siste mnd før du går ut i permisjon for å få fødselsstipend, når du går ut fødselspermisjon. Veit ikkje korleis reglane er dersom du går ut i permisjon grunna "sjukdom" i svangerskapet - det må du snakke med studieveilederen din om, eller ta kontakt med lånekassa.

Det er ulike reglar for stipend ved høgskule/universitet og vidaregåande skule - les på http://www.lanekassen.no/templates/Page____3016.aspx og http://www.lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx

Eg meiner at dersom du ikkje har motivasjon til å studere burde du heller få deg ein jobb - det er uansett betre økonomiske vilkår for ein som går ut i fødselspermisjon dersom du har jobba enn dersom du er student! Og for å få godkjent ein sjukepermisjon medan du er gravid må du kanskje ha litt meir å fare med enn berre å late som du er sjuk...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...