Gå til innhold

Hvordan nattavvenner dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 9 mnd som ennå får nattmat:/

Som regel i 4-5 tiden, men nå i det siste har han våknet 2 ganger på natta og hyler bare om jeg trøster og legger han ned...puppen må til for han sovner igjen. Hvordan skal jeg gjøre det?

Han spiser 2 grøtmåltider og 1 middag på dagen + frukt og mm ca 4 ganger og drikker godt med vann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 6 mnd får de aller fleste barn mat i tillegg til morsmelk. Og da trenger de ikke melk om natten. De våkner kun fordi de er vant til pupp, ikke fordi de trenger det. Dere må igjennom iallfall et par netter med skriking før ungen aksepterer at nattpuppen ikke kommer. Og for all del ikke gi etter!! Da gjør dere dere selv en gedigen bjørnetjeneste. Ikke syns synd på barnet, h*n er ikke sulten, det er bare en rutine som skal brytes. Gjør det raskt, du med den 9 mnd gamle ungen. Det er absolutt på tide, både for din og hans skyld. Og det er verd et par-tre skrikenetter!

Skrevet

Jeg er ikke så glad i at ungen skal skrike jeg og var veldig usikker på om jeg skulle være sta og ikke gi pupp på natta da han våknet både en og to ganger..Men greide ikke og ga etter...Men her virker det som om det ikke gjorde noe.Han er snart 9 mnd nå og har faktisk sovet hele natta hele uka nå..Tror det ordner seg selv jeg når de små er trygge nok.Men lykke til uansett hva du velger å gjøre!

Skrevet

Holder på med nattavvenning "light" på Malene (6 mnd). Vet ikke om det er noe for dere, men vi lar henne sove i vogna si istedenfor senga, og så "vogner" (bysser) vi henne når hun begynner å våkne opp og skrike etter pupp. Kan vel hende at dette blir en uvane (å bli bysset), men tar heller avvenning på det i sånne fall, for vi begynte med dette fordi hun våknet opp hver time om natta i mer enn en måned. Puh - da blir man desperat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...