Gå til innhold

HJEEELP!! KRAMPER HELE NATTA LANG!!!

Pocahontas -77

Anbefalte innlegg

ER DET NOEN SOM HAR GODE RÅD MOT KRAMPER I BEINA? JEG BLIR SPRØ!!! SKAL ALLTIDS HOLDE UT AT JEG MÅ TISSE ANNENHVER TIME NATTA IGJENNOM, MEN DISSE KRAMPENE I LÅR OG LEGGER, JA TIL OG MED ANKLER, GJØR MEG FULLSTENDIG GAL! SMØRER MED KAMILLEKREM, MEN FØLER LIKSOM IKKE AT DEN STORE HJELPEN LIGGER DER...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis Magnesium og Kalsium. Fåes kjøpt på helsekost eller apotek. 2 tabletter daglig og krampene går bort etter noen dager. Fikk rådet av min lege. Har selv vært plaget mye av dette. Man blir støl i leggene i flere dager etterpå. Ikke noe godt.

Om du ønsker å prøve kjerringråd også, kan du legge såpestykker under madrassen. Har ikke prøvd det selv, men min mormor sier det virker.

Lykke til

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA ER DET APOTEKET NESTE I MORRA!!! GRUER MEG TIL NATTA HVER DAG NÅ. MEN DET ER JO SÅ VANSKELIG DETTE HER MED Å TA KOSTTILSKUDD. TAR MAN DET ENE SÅ MÅ MAN OGSÅ TA NOE ANNET FOR AT IKKE DITT OG DATT... KAN IKKE DETTE HER, VET BARE AT EKSPERTER PÅ OMRÅDET FRARÅDER ALL BRUK AV KOSTTILSKUDD UTEN AT MAN HAR FÅTT GOD NOK VEILEDNING FRA NOEN SOM KAN DET. MEN FOR ØYEBLIKKET MÅ JEG INNRØMME AT DET BETYR LITE, ORKER IKKE MERE KRAMPER!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Er selv til tider litt plaget med dette, men ikke så ille som deg. Grunnen til krampene er kasnkje litt nedsatt blodsirkulasjon for bl.a. venene som fører blodet tilbake blir litt slappere. Vet ikke om du trener, men det kan være litt lurt å prøve noen tøyningsøvelser både før du legger deg, men også om morgen og midt på dagen fram til krampene gir seg, da holder det kun om kvelden. Dette skal i allefall være med på å øke blodgjennomstrømningen.

Kosttilskudd som magnesium kan også være lurt å prøve, samt et variert kosthold med både frukt,grønt og grove kornprodukter. Er mye kalsium i melkeprodukter.

Håper du blir hjulpen i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjelper det å få i meg et glass melk eller to om kvelden... Evt. da disse kalsiumtabl som er nevnt. ;-) Kan også være greit å tøye leggene litt før leggetid. Jeg klarte ikke det om morgenen, for da var jeg så stiv etter kramper... Men som sagt melk var tingen for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ved å strekke ut musklene, altså uttøying, skal det hjelpe. Var veldig plaget forrige sv.sk, tøyde godt ut leggmusklene før jeg la meg. Det hjalp litt. Verdt et forsøk kanskje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk løsningen av fysioterapauten min jeg. hun hadde 2 flate luftballer som du skal balansere på mellom tå og hæl. var fryktelig vondt de første gangene, tøyde ut mange ganger underveis, men fikk bevgelse i musklene før jeg tøyde de. nå har jeg nesten ikke kramper lenger. når jeg står å gjør øvelser og kjenner at krampen er på vei, skyndter jeg med til veggen og tøyer ut og fortsetterigjen,

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk råd av jordmor og en annen fødeklar som har vært VIRKELIG plagget med kramper om å spise bananer =) hjalp ihvertfall meg å venninen min.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN, TUSEN TAKK FOR GODE RÅD JENTER!! HER ER DET BARE Å PLUKKE OG PRØVE. TAKK, TAKK, HÅPER FLERE KAN HENTE GODE RÅD HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...