Gjest Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Det anbefales vel å vente til hun er seks mnd. har jeg hørt. Noen som vet hvorfor? Det finnes jo grøt beregnet på 4 mnd. alder i butikken.. Noen som begynte så tidlig? Erfaringer? Jeg vurderer det fordi hun spiser relativt ofte om kvelden og natten.
Gjest Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Begynte så smått når han var 31/2 mnd vi. Ikke noe problem. De på hs sa det var greit med små mengder. Ga ca 50ml fra han var 4 mnd. Kommer nok mange kommentarer på det nå tenker jeg... Ring helsestasjonen i morgen, så hører du med de:)
Vestlandske meierier A/S Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Det har med å gjøre at mage og tarmsystemet ikke er klart for annen føde og for å unngå allergier og slikt. Dersom du er usikker hadde jeg tatt det opp med helsesøster. Dersom hun har bra vektoppgang er det ingen grunn for å begynne før. Jeg har akkurat begynt med min i samråd med helsesøster da han ikke la på seg. Han er snart 5 mnd da.
Blomman Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 man bør vente pga av tarmenes modning. men om barnet ikke går nok opp i vekt, er fornøyd med bare pupp, el viser spes interesse for familiens mat kan en starte ved 4 mnd. Se anbefalinger for spedbarnsernæring på ammehjelpen.no - amming fra a-å anbefalinger.... link til sosial og helsedirektoratet
Blackstar Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 Noen barn er rett og slett klar for grøt litt tidligere. Tulla vår er tydligvis det. Hun har alltid spist mye. Nå har jeg såvidt begynt med en liten smaksprøve 1 gang om dagen. Hun gaper opp og koser seg vilt. Hun har akkurat fylt 4 måneder.
Gjest Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Jeg kjenner flere som har gitt ved 4 mnd, tror det er viktig å se an ungen. Er babyen fornøyd med mm er det best å vente, er babyen ikke helt fornøyd er det best å begynne fra 4-6 mnd. Min datter er bare 3 mnd men jeg har tenkt å gi henne grøt ved 4 mnd alder hvis hun ikke er helt fornøyd - har dessverre aldri hatt melkefabrikk i puppene selv om det forsåvidt er akkurat nok til henne nå.
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Jeg har gitt Jørgen smaksprøver noen uker nå, men slutter nå. Han gulper opp den lille ts jeg får i han alikevel. Han har alltid gulpa og gulper opp masse melk per dag, det var derfor jeg begynte med litt grøt i håp om at han kanskje la på seg litt, men her nytter ikke det. Han går jo opp, men ikke så mye som mange andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå