Gå til innhold

Dere som argumenterer MOT vaksinering: Hva er deres logikk, egentlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg prøvde ikke å å bevise noe. Les innlegget mitt: jeg stilte et spørsmål. Hvor finner du at jeg påstå¨r det du beskylder meg for å ha påstått?

Du har tydeligvis ikke brukt syv år av livet ditt og opparbeidet studiegjeld, hvis du tror at dette fører til at man i sin videre forskning ikke tør gå imot etablerte paradigmer så lenge man har overbevisende og etterprøvbare studier å vise til. Det er jo sånn forskning foregår - det er sånn man får nye medisiner, nye behandlingsmetoder - og av og til nye vaksiner.

Og det du sier med at alle leger som har kritisert legemiddelindustrien har blitt fratatt praksisen er ren og skjær bullshit.

Og: er mine uttallelser narsissisitiske? HVa i alle dager får deg til å komme til den konklusonen??? Nøyaktig hvilke mener du, og på hvilken måte er den det?

Og til slitt, altså: jeg skrev ikke et innlegg der jeg prøvde å bevise at vaksiner er til basnas beste. Dere leser visst bare det dere vil i det folks skriver - ikke hva som egentlig står der.

Hilsen DOKTOR sHIVAGGOE

Oi, her har vi med en nyutdannet lege å gjøre, som er villig til sette hele sin framtidige yrkespraksis og nyerhvervede maktposisjon på spill, for å gå imot etablerte paradigmer! Hurra, doktor! Kanskje det blir du som skal redde verden allikevel!

Så lurer jeg på en ting doktor; hvem tror du vil betale for disse etterprøvbare studiene? Du tror vel ikke at legemiddelselskapene vil finansiere studier som med stor sannsynlighet vil bevise at vaksiner ikke er bra!? Tror du Den Norske Folkehelsa ville finansiert det kanskje? Vårt øverste organ innen helse, som produserer, forsker på, gjør innkjøp av og anbefaler vaksiner, informerer om sykdommene, kontrollerer vaksineskaderapporteringen og har øverste myndighet i helsespørsmål over storting og regjering. De har også tett samarbeid med legemiddelselskapene og benytter seg stort sett av èn helseprofesjon; legene som igjen får sin opplæring og sine rettningslinjer fra folkehelsa.

Bullshit er et godt argument, doktor, kan du dokumentere det? Her stiller jeg spørsmålstegn ved ditt kunnskapsnivå.

Merkelig nok er det ingen her inne som viser seg smarte nok til å forstå hva du egentlig mener. I alle dine svar hetser du alle som forsøker å svare deg. Vi forstår deg virkelig ikke doktor! Har du det godt med deg selv, eller kan jeg få foreslå terapi?

Jeg vet ikke hvem som hetser mest, jeg. Og hvem som gjør mest poeng det de antar av morpartens bakgrunn.

Les gjennom tråden, så ser du i hvilke svar det er mest vekt på person.

Forkning finansieres ikke bare av legemiddelprodusenter, men fra ulike instanser.

Har du hørt om universiteter og forskningråd?

Og en studie må uansett stort sett holde vitenskapelig mål hvis den skal tas seriøst.

Dr. S.

Forskere som "går imot det etablerte paradigme" er gjerne ensbetydende med forskere som ikke bygger sitt arbeid på den etablerte kunnskapen i fagfeltet. Dessuten bør følgende understrekes her: Alle forskeres drøm er å presentere oppsiktsvekkende funn. Det er vanskelig, og en skal være både dyktig og heldig om man opplever det. Forskningshverdagen handler om å korrigere eksisterende viten i små steg. Det å finne ut noe nytt, noe som virkelig blir lagt merke til, er noe alle forskere arbeider for.

Annonse

Jeg har sakset litt fra innlegg mot vaksinering over:

"

Økning av andre sykdommer fra 1888-1958 (Eleanor McBeal).

Sykdommens navn Økning i prosent:

Sinnssykdommer 400

Kreft 308

Anemi, blodmangel 300

Epilepsi 397

Nyresykdommer 65

Hjertesykdommer 179 Diabetes 1400 prosent

Poliomyelitis 680 p

"

Da vil jeg bare spørre: Er det virkelig noen her som tar dette på alvor? Hvorfor tror dere at det har vært en økning i disse sykdommene mellom 1888 og 1958? Hvordan så verden ut, f.eks. i Norge i 1888 i forhold til i 1958, tror dere? En økning i sykdommene skyldes nok en økning i diagnostisering, i og med at helsevesenet i de vestlige land ble bygget ut på denne tida. I 1888 visste folk ofte ikke hva de døde av! De løp ikke til fastlegen og fikk konstatert prostatakreft. Nei, sånne "småplager" måtte man vel regne med. Og sykehus og leger fantes knapt.

Jeg hører dere argumenterer med at det har vært en økning i krefttilfeller, f.eks. Hvorfor tror dere at 1/3 av vår befolkning får kreft? Jo, noe må man jo dø av! Vi får kreft - oftest i alderdommen - fordi vi ikke allerede er døde av f.eks. de sykdommene vi vaksineres imot.

Hvor har du det fra anonym? At forskere som går imot det etablerte paradigme ikke bygger sitt arbeid på den etablerte kunnskapen i fagfeltet...

Vis meg den dokumentasjon som viser at teorien de bygger hele vaksinasjonslogikken på stemmer! Den finnes ikke!!

Du vet vel hvorfor WHO gikk ut å stoppet den berømte poliovaksinen i 1959 (Salk og Sabin-vaksinen)?. Jeg synes det er litt morsomt å se representanter på Folkehelseinstituttet argumentere med statistikker fra slutten av 58 og begynnelsen på 60-tallet. Ikke et pip om at WHO stoppet denne poliovaksinen pga av eksplosiv økning av kreft blant de vaksinerte. Dette var i 1959 altså året etter vaksineinnføringa her til lands. Norge var heldigvis "kjappe" i avtrekkeren og fikk fjernet denne forferdelige vaksinen fort som faen (4 år senere) altså i 1963. For Folkehelseinstituttet er det revnende likegyldig hvordan det gikk med de som ble vaksinert før 1963, men det er ikke sikkert at de som ble vaksinert med denne vaksinen og deres pårørende synes det er så betryggende at våre "ærlige" og "troverdige vaksinespesialister" har lagt et lite lokk på akkurat denne vaksinen. Selvfølgelig så ble bare ca 1 million nordmenn påspandert denne vaksinen da den allerede utdøende polioepidemien var et argument for å tvangsvaksinere befolkningen.

Jeg synes du skal ta en titt på denne videoen hvis du gidder...

http://video.google.com/videoplay?docid=8610554679207090010&q=vaccination&pr%20=goog-sl

I tillegg har jeg et spørsmål til deg; du snakker hele tiden om at du vil ha en forklaring på leger og helsemyndigheter motiv for å vaksinere når de egentlig vet at det er farlig? og du har vel egentlig fått forklaring flere ganger på dette selv om du mener du ikke har har det. Nå vil jeg stille deg et spørsmål: Hva er vaksineskeptikernes motiv? (det er faktisk mange leger og professorer som er skeptiske. Ikke bare homeopater og folk opptatt av alternativ medisin.) Det kan i alle fall ikke spekuleres i at det er penger? Hva tjener motanderne på å gå så hardt ut mot vaksiner? Kan du forklare dette for oss andre så hadde det vært FLOTT!! Er disse høyt utdannede menneskene paranoide idioter som ser korrupsjon over alt? Jeg lurer faktisk på hva du tror og tenker om det siden du tydeligvis ikke blir overbevist om at vaksiner faktisk kanskje ikke er løsningen på utryddelsen av ALLE nåværende og fremtidige sykdommer her på jorda. Snakk om å bli ensporet i tankegangen! Vaksiner er ikke GUD og den eneste veien til helbredelse. Når det er sagt skal jeg faktisk fortelle deg at jeg har vaksinert min sønn med alt bortsett fra mmr. Han har blitt lagt inn på sykehus med kraftig pustebesvær etter hver vaksine, men legene har fortalt meg at det ikke har noe med saken å gjøre. Jeg har ikke vaksinert han siden februar og han har vært HELT frisk. Ikke et eneste anfall. Etter 5 innleggelser og hyppige besøk til legevakten i løpet av et år er det heldigvis over. KAN du kanskje forklare det for meg også? Hvorfor utelukker legene at det kan ha noe med vaksiner å gjøre uten å ha undersøkt han eller tatt noen prøver ? er de synske også nå?... Jeg blir bare så IRRITERT av at folk kan være så ensporet og "glad kristen" på vaksiners vegne. Det tyder faktisk på at du er lite opplyst... Kanskje du bør sette deg ned å lese litt, så slipper du å stille tåpelig spørsmål på nettet. He, he.. nå har jeg vel provosert deg litt.. og det er faktisk meningen.. BRUK HODET!! Litt sunn skepsis er ikke så dumt..

HUFF!

Nå så jeg den filmen, ja, og hvis det er sånt dere baserer anti-vaksineholdningene på, skjønner jeg litt mer av denne menigsløse diskusjonen.

Ikke rart folk går rundt og er skremt hvis de tror dette er seriøse saker...

D. R. Shivago.

Annonse

Dette spørsmålet her:

Nå vil jeg stille deg et spørsmål: Hva er vaksineskeptikernes motiv? (det er faktisk mange leger og professorer som er skeptiske. Ikke bare homeopater og folk opptatt av alternativ medisin.) Det kan i alle fall ikke spekuleres i at det er penger? Hva tjener motanderne på å gå så hardt ut mot vaksiner? Kan du forklare dette for oss andre så hadde det vært FLOTT!! Er disse høyt utdannede menneskene paranoide idioter som ser korrupsjon over alt?

Og dette:

Når det er sagt skal jeg faktisk fortelle deg at jeg har vaksinert min sønn med alt bortsett fra mmr. Han har blitt lagt inn på sykehus med kraftig pustebesvær etter hver vaksine, men legene har fortalt meg at det ikke har noe med saken å gjøre. Jeg har ikke vaksinert han siden februar og han har vært HELT frisk. Ikke et eneste anfall. Etter 5 innleggelser og hyppige besøk til legevakten i løpet av et år er det heldigvis over. KAN du kanskje forklare det for meg også? Hvorfor utelukker legene at det kan ha noe med vaksiner å gjøre uten å ha undersøkt han eller tatt noen prøver ? er de synske også nå?..

Du som er lege og greier kan vel kjapt svare på dette for meg. Eller dvs. jeg regner med at du ikke er en spesialist, men kanskje en allmennpraktiker.. og da blir jeg vel skuffet over svaret. Det eneste de duger til er å skrive ut rekvisisjoner...

Ha en fin dag!

OK.

1. Hva er vaksineskeptikernes motiv?

Svar: jeg vet ikke, det er jo nettopp dette jeg spør om.

2. Det kan i alle fall ikke spekuleres i at det er penger?

Nei, det tror ikke jeg heller.

3. Hva tjener motanderne på å gå så hardt ut mot vaksiner?

SVAR: De er vel overbevist om at folk som driver med vaksineforkning ikke har peiling, kanskje? Eller at de er lurt og forledet av medisinprodusentene?

Dette er også en av de tingene jeg lurer på. Hvorfor skal jeg svar på sånt, det er jo en haug med folk her inne som kan svare selv?

4. Er disse høyt utdannede menneskene paranoide idioter som ser korrupsjon over alt?

SVAR:Ja, litt paranoide. Jeg vet forresten ingenting om utdannelsen deres. Mange vet ihvertfall tydeligvis ikke så mye om forskning og vitenskapelige metoder. Jeg synes også det er urovekkende hvis folk lar seg rive med av den typen filmer du (?) linket til.

5. Jeg lurer faktisk på hva du tror og tenker om det siden du tydeligvis ikke blir overbevist om at vaksiner faktisk kanskje ikke er løsningen på utryddelsen av ALLE nåværende og fremtidige sykdommer her på jorda.

SVAR: Her har du misforstått mitt syn. Jeg tror ikke det du påstår at jeg tror. Vaksiner er stort sett noe som er bra, det mener jeg, men ikke svaret på alt. En litt større grad av nyansering kunne ha gjort seg.

6. KAN du kanskje forklare det for meg også?

Nei, jeg kan ikke forklare det som skjedde med barnet ditt for deg - jeg kjenner jo ikke til dere. Jeg synes det høres ut som om dere har hatt noen fæle opplevelser, og som du sier - jeg skjønner godt at dere tilskriver dette vaksinen hvis reaksjonene skjedde like etter vaksinen hver eneste gang. Var det samme reaksjon, selv om det var ulike vaksiner?

7. Hvorfor utelukker legene at det kan ha noe med vaksiner å gjøre uten å ha undersøkt han eller tatt noen prøver ? er de synske også nå?...

SVAR: Det vet jeg ikke, og det høres jo ikke bra ut at de ikke undersøker barnet. Eneste svaret jeg kan komme på er at reaksjonene er helt atypiske for de bivirkningene virkestoffene i vaksinen kan vekke.

Nei, de er ikke synske. Fins mange dustete leger også, forresten.

Hehe, ble ikke spesielt provosert. Beskyldinger om at jeg er uvitende og må lese mer preller av som vann på gåsa =)

Håper det går bra med gutten din ihvertfall.

Den Onde doktor Shivagoo

Sitat D.R.S

"1. Hva er vaksineskeptikernes motiv?

Svar: jeg vet ikke, det er jo nettopp dette jeg spør om."

Om du er "lege" så er du i alle fall ikke av den smarteste sorten!

Hvis du ikke skjønner motivet, da er du rimelig lost!

Siden jeg går ut ifra at du er helt lost og utover rimeligheten dum, så skal jeg fortelle deg det! ;-) Jeg er snill jeg vet du!!

Jeg har fortalt det til deg flere ganger.... Men jeg skal forsøke barnehagemodellen, kanskje du skjønner den bedre!! ;-D

Det er dumt å gi noe som er skadelig til mennesker. Så motivet er da, å få sannheten frem, slik at man slipper å gi noe som er skadelig til menneskebarna og andre eldre mennesker.

Skjønner??

Var det vanskelig? Gi gjerne tilbakemelding om det var noe du ikke skjønte...

Mvh

Blir nødt til å svare dr S. jeg også:

Motivet til en vaksineskeptiker: Jeg er redd for å sprøyte noe skadelig inn i kroppen på barna mine!

Er det svar godt nok for deg, eller MÅ motivet ha en underliggende politisk årsak?

En av årsakene til min redsel er personlig dårlige erfaringer med vaksiner, men det er kanskje bedre å stole på uttalelser fra en vilt fremmed i hvit frakk...?!

Håper du forstår dette også, det skal være rimelig enkelt! Har du problemer, så si gjerne ifra om det, for det veldig interessant for oss andre å se hvor ille ute å kjøre legene/turnuskandidatene er om dagen.

Ikke bruk mer energi på dumme folk her inne. Jeg har fulgt med på debatten her i 2-3 år, og det er alltid noen som lager dårlig steming innimellom, det er sikkert hobbyen deres! Sannsynligvis har de det fantastisk kjempegøy over din og andres reaksjoner og opphisselse over deres argumentasjon som, som dere sier, ikke henger på greip.

Jeg anbefaler å bare trekke seg stille tilbake, og vente til de ikke gidder mer. Det er selvfølgelig synd for de som søker seriøs debatt og svar på sine spørsmål, men deltakelsen kan vi ikke styre.

OK. Jeg innrømmer én ting:

Jeg formulerte meg litt misvisende i svaret med masse punkter, det som du siterer. For jeg sier at jeg spør etter skeptikernes motiver.

Jeg gjør egentlig ikke det. Hhvis dere leser hovedinnlegget, ser du at jeg spør etter deres LOGIKK og hva dere mener er helsemyndigheters og eksperters motiv for å fortsette å vaksinere hvis det er så klart at det er farlig og mytteløst å vaksinere som dere mener det er.

DET var spørsmålet mitt. Som mange tydeligvis ble aldeles rasende for.

Og når det gjelder hvem som lager misstemning, så tror jeg nok at enhver litt mer nøytral utenforstående vil se at det slett ikke er jeg som har de argeste og mest hatefulle svarene i denne tråden. Misstemningen er det altså andre som tar seg av.

Hei D.S

Han reagerte med astma/bronkiolitt/kruppliknende anfall noen få dager etter 5 kompnentvaksinen og etter prenevar vaksinen. Første gang ved 3 mnds alder. Han var HELT frisk, og hadde ikke vært forkjølet en gang og så tar han den vaksinen og så var det rett inn på Ullevål! Helt forj.

Og ja; det var noen dager og ikke 20 minutter (anafylaktisk sjokk) som de sier at man må ha som reaksjon for å kunne kalle det vaksine relatert. For noe fjas. Jeg er faktisk i helsevesenet selv, og har faktisk en eksamen i mikrobiologi og vet jo at man kan få reaksjoner senere også... Noe som feks min barnelege er enig i. Reaksjoner kan komme inntill 2 uker etter. Jeg har snakket med flere og noen sier 20 min (skikkelige allergiske reaksjoner), og mindre allergiske reaksjoner innen to uker.. Litt uvisst hvem som har rett her. Spesialister alle sammen... Sukk.

Men jeg ble jo forsikret om at det ikke hadde noe med vaksinen å gjøre så jeg (idioten) fortsatte å vaksinere... Etter siste prenevar vaksine (som jeg bestilte selv) kom den mest alvorlig reaksjonen av dem alle og han havnet på rikshospitalet med asemisk adrenalin og ventoline om hverandre for å finne ut hva som virket.. Grusomt. Etter dette har jeg faktisk ikke turt å ta mmr, og han har vært FIN-FIN i nesten et år!!! Ikke et eneste pusteproblem! og ikke kom med noe tull om han har vokst det av seg - i så fall gjorde han det på dagen og det tror jeg neppe er mulig.... Jeg har ikke tenkt å utsette hverken han eller familien min for en slik opplevelse, så det får bare være med den vaksinen.. den skal han ikke ta. Så slik er det. Så kan vel folk som tror de vet bedre bare prate å skrive så mye de vil.. Jeg er sikker på at jeg har tatt riktig avgjørelse for min sønn i alle fall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...