NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Hei dere alle. skal vi se.. vi er i 4 pp. og påm mandag altså om 5 dager skal jeg ha ikm. hadde ikke flere graviditets tester av den strimmel billig tester man kjøper her inne. men så huksset jeg at jeg har *lest* eller hørt et sted at eggløsnings testen kan gi utslag om man er gravid.. pga et hormon man begynner å danne!?. i dag var det 2 streker.. vel var den nederste litt svakere enn den øverste men tydelig.. jeg har veldig jevn mens og lutealfase. Hva tror dere jenter?.. uff er redd for å ha forhpninger skjønner dere. KLem
Gjest Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 viss du har fast syklus så kan det være en graviditet...men kan også være litt sen el og at den er over så streken er litt svak...vent til fredag og test med morgenurin med graviditetstest for å være sikker. krysser fingrene for deg =) klem
NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 22. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2006 hei .. jeg tok eggløsnings test på dagen jeg trodde jeg hadde og den var positiv...så jeg har hatt el. til rette tiden..
Miraculix Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 LH og hCG er praktisk talt identiske hormoner. Forskjellen mellom dem er at hCG i tillegg har en såkalt beta-kjede. Graviditetstester slår ut på denne beta-kjeden som finnes i hCG, og det er derfor graviditetstester slår positivt ut KUN ved svangerskap. De slår ikke ut på LH-toppen som kommer før eggløsning, pga. at LH mangler denne beta-kjeden. Eggløsningstester slår ut på LH, og siden hCG har likedan struktur (bortsett fra beta-kjeden) så slår begge disse hormonene ut positivt på eggløsningstester. Man kan derfor bruke eggløsningstester som graviditetstester, men man bør da være obs på at en positiv test også kan bety (forsinket) eggløsning, og ikke nødvendigvis graviditet. Får man positiv eggløsningstest utenom forventet eggløsningstidspunkt, så bør dette kun ses på som en indikasjon - IKKE bekreftelse - på svangerskap, og som et tegn på at man bør ta en graviditetstest.
NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 22. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2006 Tusen takk for svar.. men jeg lurer på .. hvorfor den nederste streken var litt svakere?.. hva betyr det? jeg hadde som sagt el den dagen jeg var forutsatt jeg skulle ha den. så er det mulig jeg får en til nå når jeg som regel er veldig jevn?
Solskinnsjenta Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Jeg tror ikke du har hatt enda en el, to el i en syklus er uvanlig. Jeg ville tatt en graviditetstest på fredag. Håper du er gravid. Jeg har også ikm på mandag, og håper inderlig på spire Kanskje vi er gravide begge to?
NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 22. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2006 Hei solskinnsjenta<.. vel jeg håper .. kanskje jeg tar test på fredag morgen.. er det for tidlig?. skal du og ta en ?. hvor mye koster de?
Anne-B. Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 Jeg fikk også positive el-tester i forrige pp, men negative graviditetstester. Så ikke stol på det! Lykke til!
NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 22. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2006 Vanskelig.. burde vel vente med å teste til ikm ja..men hvordan kan en eggl test være positiv uti perioden når man har hatt el og målt det.?
NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 23. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2006 Og i dag er jeg kvalm....uten å kjenne etter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå