Gå til innhold

Andre som blir bekymret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre som blir bekymret når de leser om alle babyene her inne som kan så mye? Jenta mi er 6 mnd. og kan fremdeles ikke snu seg rygg/mage. Hun aksepterer å ligge på magen kun 5-10 min om gangen. Prøver å stimulere henne, og vet jo så inderlig godt at babyer utvikler seg veldig forskjellig, men kan ikke la være å bekymre meg...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke bry deg om hva andre babyer kan. Alle utvikler seg i forskjellig tempo. Jeg vet fortsatt ikke om noen som ikke har lært seg å snu seg rundt, reise seg eller å gå ennå. Alle lærer seg det, men i sitt tempo. Ikke stress med det, kos deg med datteren din så lenge du kan. Snart er hun en racer som du må følge etter hele tiden. Det går så fort, de blir så fort store!!!

Skrevet

Snuppa mi kan masse å hun er 6 1/2 mnd, MEN tenk etter. Det er disse babyene du leser om her inne! Var på kontroll i dag med 3 andre barn å bare en av de andre kunne snu begge veier, å det var sjeldent han gjorde det. Tulla mi ruller som bare det, men de to andre snudde seg bare ene veien.

Barn er utrolig forskjellige, men det er vi mødre med babyer som er tidlig ute som "roper høyest" her inne.

Skrevet

Nei,ikke bekymret og det har jeg heller aldri vært:O)

Luke er litt over året,han satt seg opp først da han var 10,5 og krabbet da han var 11.

Jeg har alltid latt han utvikle seg i sitt eget tempo og det virker det som om han er meget fornøyd med!

Kanskje babyen din kan noe ikke de andre babyene kan? Lukas klappet og spilte på slurva før han var fylt 6 mnd,det er det jeg "skryter" av:o)

Ikke bekymre deg,alle babyer er forskjellig!

:o)

Skrevet

Jeg blir IKKE bekymret. Vet at det ikke var det du spurte om men ville svare for det. Gutten min er 7,5 mnd og kan kun rulle fra mage til rygg og fra rygg til mage.....ellers så ligger han på golvet og leker og roper:-)

De som har slike "skryteinnlegg" er de som har babyer som er av de absolutt tidligste. Sikkert flere her som kan skrive om bedagelige babyer som kanskje er mer kosete, flink med hendene eller sosialt sett lenger fremme. De tar hverandre igjen uansett. Kos deg og nyt den rolige tilværelsen. Åling, krabbing og gåing kommer når det kommer og da går det ikke an å slappe av på samme måten lenger:-)

Skrevet

Min gutt er 4 mnd + 1 uke. Han viser ikke tegn til no rulling enda, men jeg bekymrer meg ikke i det hele tatt. Er glad for den tida jeg får med han som baby. Jeg syns det er viktigere at han er glad, fornøyd og frisk. Har fått mange kommentarer på hvor blid han er, han smiler til alle dagen lang og ler masse! Det er det mer glede i enn om han kan rulle osv syns jeg :)

Skrevet

Min baby er nå litt over 4 mnd og han ruller som bare det fra rygg til mage og skal helst krabbe, men det er nok mange uker til føre skjer. Han må jo bli sterk først. Han er også veldig glad i å sitte på fanget og bli hoppa opp og ned og helst stå å se hele tiden. Han liker seg i høyden. Han har netopp begynt å le.

Men så var det andre ting han ikke kan da som det å holde en leke og ta tak i denne uten hjelp, det gidder han ikke ;)

Så alle babyer er forskjellige ja.

Jeg håper da ikke Jørgen krabber føre jul, det blir slitsomt det, men skjer det så skjer det hehe.

Skrevet

Du skal absolutt IKKE bekymre deg! Det er urettferdig å sammenligne babyer mot hverandre. Det er alltid foreldre som har babyer som kan mye som skriker høyest og skal sammenligne. Din baby har helt sikker sterke sider som andre babyer ikke har.

Kos deg med babyen din - det gjør ihvertfall jeg, selv om hun er 7,5 mnd og fremdeles ikke kan sitte.

Klem

Skrevet

min kan heller ikke snu seg fra rygg/mage..

Ikke noe å bekymre seg for alle lærer etterhvert...

Ikke hørt om noen som aldri lærte det enda jeg hvertfall... :)

Skrevet

Bekymrer meg ikke så veldig, selv om jeg lurer på hvordan lillemann på 6 mnd skal lære å krype og krabbe når han fremdeles hater å ligge på magen... Men han kommer seg framover likevel han, ligger på rygg, løfter rumpa og hopper bakover...hehe vittig :)

Skrevet

Ikke bekymre deg, jenta mi kunne heller ikke snu seg på rygg/mage før hun var 7 mnd gammel, hun er nå 9,5 mnd gammel og hun liker fremdeles ikke å ligge på magen. Ikke kan hun krabbe, (krype så vidt det er..), ikke sitte, stå eller andre ting... Jeg tar det med ro jeg. Har lest at jenter generelt er litt tregere enn gutter. Hun utvikler seg helt normalt ifølge Helsestasjonen, både lengde, vekt og psykisk og motorisk etc - så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, men jeg skjønner deg veldig godt... Synes noenganger det virker FOR utrolig til å være sant, så noen få innlegg her tar jeg faktisk med en liten klype salt...

Klem fra

Skrevet

Har snakka med helsepersonell om dette. De deler inn i milepæler barn bør nå innen en viss alder, og milepæler som ikke sier så mye om utviklingen generelt. Det er f.eks viktig at barnet smiler og kan gripe innen en viss alder, men rulling sier mindre om utvikling, og man trenger ikke så bekymre seg så veldig om barn ikke gjør det innen en viss alder...

Skrevet

jeg har aldri vært bekymret, men pappa her er bekymret; gutten vår veide ca 10,5 kg ved 6 mnd og ville ikke ligge på mage, ikke snakk om å snu seg, bare skrikk fordi han likte ikke seg. Nå er han 9 mnd og til tross for at han er tung (12 kg) snur seg på alle sider og for to dager siden har begynt så småt å krabbe 2-3 trinn foran også faller han på magen og setter vi han i stående stilling, holder han seg med hendene i bord el. stol og er så glad.

Ingenting å bekymre seg.

Jenta di vil gjore alt når HUN vil være klar for det, og ikke når mamma/pappa ønsker det.

Lyke til og kos dere videre med det hun liker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...