Gå til innhold

Føde i veikanten på vei til sykehuset

Anbefalte innlegg

Hei!

Så nettopp i avisen at nå var det enda en som hadde født på vei til sykehuset. Det er ikke mange dagene siden jeg leste om en annen som gjorde det samme. Er det bare tilfeldig, eller er de veldig strenge på hvem de slipper inn på føden om dagen? Må man ha x min mellom riene eller no? Noen med erfaringer?

Jeg har termin ganske straks, fødte fort forrige gang....vet ikke om jeg har lyst til å føde i bilen..

Fortsetter under...

Tror nok ikke sykehusetene er blitt strengere men at mødre er redde for å bli sendt hjem med beskjed at det enda er leeeenge igjen.Selv fødte jeg nr 3 for 4 år siden,hadde 9m åpning da jeg kom inn uten at jeg var sikker på at fødselen var i gang.Venter nr 4 i april,så får vi se hvordan den fødselen går.

Er jo ikke rart det blir stadig flere slike tilfeller når stadig flere fødeavdelinger og fødestuer rundt om i landet legges ned. Mange fødsler tar jo ikke mer enn et par timer fra start til slutt og når man har et par timers kjøretur til nærmeste sykehus sier det seg jo selv at man ikke rekker fram.

• 3 uker senere...

Har du langt til nærmeste sykehus så er det lurt å forhøre seg på forhånd om hva du bør gjøre når du kjenner at noe er på gang. Uansett er det lurt å ringe føden så snart du kjenner noe og spørre hva de anbefaler.

Hadde selv kun 15 min til sykehuset og synes at det var betryggende. Men i landet der jeg fødte mine to barn så hadde de en politikk om at man kunne komme inn fra første rie om en ønsket det. De ville ikke sende hjem om du ikke ønsket det selv. (Så klart anbefalte de ikke at man kom for tidlig, men om man insisterte så var det ikke noe problem å bli. Eller å komme inn for en ekstra kontroll om ønskelig.)

Iallefall er det fåtall av barn som blir født på vei til sykehuset - de fleste rekker frem. Ingen grunn til bekymring :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...